fredag, juli 08, 2011

Gött med fredag

Visst är fredagskänslan härlig!? Vi har visserligen inte gjort något speciellt men bara det att det ÄR fredag. Vi har ingen plan för helgen så det blir väl pyssel hemma och en shoppingrunda, mest för att fylla på matförrådet. Jag ska också hämta ut ett paket från Ellos med tre par Esprit chinos, tokiga jag men hittar man en byxa som är bra så gäller det att roffa åt sej alla färger:) tog en storlek mindre för dem jag har töjer sej ganska mycket efter ett par timmar och jag ska ju bli mindre.

På tal om att bli mindre, jag kikade tillbaka på mina mått när jag vägde 5 kg mer och mätt på 8 ställen så hade jag minskat totalt 18,5 cm....när jag ser det så känns det mycket och mer verkligt. Ännu bättre ska det bli men just nu är jag fast på en platå som inte vill rucka så mycket på sej.


 Nyvaken kl 06.30. Vid denna tid vaknar Milo i princip varje vardagsmorgon, perfekt tid i vårt morgonschema.
Kväll och placerat sej i samma soffhörn med ett kexchoklad. Han fick ett halvt men gillade inte det så det åkte i slasken, hade det varit för några månader sedan så hade jag ätit resten själv:)

Träningsrapport: Körde 100 swingar under tiden middagen stod på spisen, lite halvdan träning men jag är nöjd med det för jag tog i ganska rejält igår, sprang mer än jag gjort tidigare och jag har lite ont i mitt bäcken. Blir kanske lite överkropp innan jag går i säng, det är ju inget jag blir svettig av.
Svettig, blir ni mycket svettiga vid ett pass? Jag svettas mrkligt tycker jag själv, väldigt lite på kroppen men desto mer i hårbotten och ansikte, märkligt. Jag blir alltid blöt i håret.

Kram på er! Mie

1 kommentar:

A-K sa...

Fredagskänsla är underbar!
Jag är helt veckovill och hade fredagskänsla redan igår, perfekt att känna den två dagar i rad :-)

perfekt att hitta byxor som man gillar och som sitter bra. Då är det bäst att lägga upp ett lager!
WOW , visst är det härligt att se på måttbandet hur måtten minskar! Det är bra att ta till måttbandet när vågen behagar stå stilla.
Jag blir jättesvettig om jag kör ett hårt pass.

Nu när jag har tid att blogg så slår det mig HUR stressigt vardagen egentligen är och vad mycket man har att göra då man inte ens hinner eller orka blogga om dagen.

Hoppas att ni får en underbar helg!
KRAMAR