söndag, juli 03, 2011

Godkvällen

En dag i det aktiva tecknet. Vi fick först besök av Anna, Svante och Lucas, vänner till oss. Barnen hade fullt upp med lek och jag och Anna fick pratat av oss lite samtidigt som vi fick hänga med lite i barnens lek.

När dom körde hem så var det egentligen hög tid för Milo att sova middag men innan dess skulle vi ha i oss lite lunch, dinkelpannkakor med hallonkesella, var faktiskt riktigt gott och Milo klämde 1½ pannkaka, det är mycket för att vara honom. Nu var klockan för mycket för middagssömn så vi höll honom vaken istället.

I eftermiddag hade jag tid hos en massörska och hon knådade ajont:) Jag har lite bindväv vid svanskotan och lite knutor vid övre delen på rumpan, så nu har jag en knådad häck:) Rygg och nacke fick sej också en omgång och jag kommer gå ett par gånger till för jag har lite problem med svanken. Fick också tips om hur jag ska arbeta upp mitt ena ben som är så stelt uppe i höften.

Nästa projekt, hem till André och Anna som bjöd på grillat. Dom bor i skogen fast inte mitt i då. Deras baksida har en pool och det är inga grannar som bor precis intill....så som jag gillar att bo, lite insynsskyddat och lugnt, vi bor lite fel, ja just det men vi trivs ändå och tänker inte flytta:)

Milo har klarat dagen bra men när vi kom hem bröt han ihop och allt var fel. Det slutade med att han sover med tröja och hoodtröja, utan blöja och byxor och hade han fått igenom hela utbrottet så hade han haft sina nya skor på sej också. Här fick mitt smartare jag ta vid och bryta mönstret och jag klarade det och sonen sov ganska så snart.

Dagens sista projekt, en powerwalk för mamsen, en svettig sådan men ack så behövlig för att rensa hjärnan.
Nu är jag klar för bingen och nya tag i en ny vecka, bara tre veckor till semester...baaaraaa:)
Kram på er! Mie

1 kommentar:

A-K sa...

Vilken fullspäckad dag!
Åh, vad härligt att få ordentlig massage, det skulle jag också behöva.

Det är inte lätt att vara en trött nästan 3-åring.

KRAM