måndag, juni 06, 2011

Vi klarade det!

Märklig överskrift:)  Vad klarade vi? Jo att hålla Milo vaken hela dagen! Vi var hos mormor och morfar i förmiddags och när körde hem därifrån så hann Milo börja blunda när vi var 200 m från hemmet, jag fick hojta till honom för han hade en full blöja som tvunget skulle bytas innan han fick sova. Eftersom vi har haft jättevarmt här idag så försökte jag lägga mej med honom inomhus men det var inte vanliga rutinen och jag gav upp efter 10 minuter. Därefter började op.varavakenheladagen. Ungefär en gång i timman har John Blund knackat på och vi har fått hitta på flera saker för att aktivera, byggt koja och haft vilda djur som kunde bitas utanför, letat smådjur, badat mm. Vi lyckades fram till strax innan 19.00 och det ser jag som en bra prestation av både honom och oss:)

 Lägga rispuffar i små burkar kan sysselsätta en bra stund.

Tömde hela skafferiet i morse och sedan satte maken igång med att sätta in två utdragbara korgar och två utdragbara lådor från Ikea. Vårt skåp var några millimeter för brett men det fixades med att lägga två runda brickor bakom varje skruv, problem är till för att lösas och där måste jag berömma min make, han är otrolig till att hitta på bra lösningar på allt som inte stämmer. Så skönt att få sorterat i skafferiet och jag slängde två bärkassar med torrvaror som hade gått ut i datum, helt otroligt vad jag samlar på mej en massa som aldrig används.
Country Dreams har påbörjat rean och denna Terrie Dress har jag varit på väg att klicka flera gånger men bangat ur varje gång för jag har tvekat på om jag skulle ha en 4,a eller en 3,a, den ska vara lite rymlig i modellen. Jag hade en på span på Tradera i strl 4 men jag valde att ta denna färgen istället och när auktionen väl gick ut så var denna ändå 100 kr billigare med frakt. Det är ingen klänning som jag kommer springa med på stan men den är perfekt hemma och till stranden. Nu återstår att se om jag får hem den för jag vet att butiken har strulat till det några gånger för andra, bl a dej A-K om jag inte minns fel.

När jag var hemma hos mamma så ställde jag mej på hennes scanningvåg och den hade glädjande besked åt mej, ner i vikt, mer muskler, mer vatten, mindre fett och lägre bukfett, centimetrarna hade också rört på sej. Då blev jag så glad, nu har jag 0,5 kg kvar till jag har gått ner 10 kg på 8 månader. Jag ser detta som en bra prestation och jag kommer jobba hårt framöver, för att må bra och se trevligare ut....hihi det lät väl positivt?
Maken nämnde något om att byta ut garderoben.....det ser jag som positivt det också;-D

Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

Godmorgon skånevänner. Inte kul att stiga upp imorse inte. -10 på 8 mån är jättebra gjort. Det ska få ta lite tid för då är det lättare att behålla vikten.
Mycket smidigare det blir med nya skafferilösningen. Då är vi två med händiga makar, har oxå en som hittar på kluriga lösningar.

Kram

A-K sa...

Jag har haft problem med Country Dreams, håller tummarna för att du får hem den fina Terrie Dressen!
Vad bra att ni lyckades hålla Milo vaken! Bra jobbat! Jag brukar inte märka när Filippa somnar.

Vad skönt att få utdragbara hyllor i skafferiet. De har vi i vårt kök och det är perfekt!

KRAM