onsdag, juni 01, 2011

Svarta händer

Slutade jobba vid halv två idag och på vägen hem körde jag inom Plantagen och köpte ampelkrukor och några växter till dem, en gul hängtomatplanta fick också följa med. Hämtade Milo strax innan tre och han var inte på bra humör alls. Jag har bett personalen om att väcka honom efter en timma och det var första gången idag, inte poppis hos Milo. Dom trodde att det var en övergång han skulle igenom så vi fortsätter att testa.

När vi kom hem så blev det bra efter en stund i soffan med snuttekudde och napp. Vi gick ut och planterade den vita lavendelen och de 5 amplarna, det blev så fint. Både Milo och jag var hela svarta om fingrarna så vi fick in och skrubba händerna och det var ju spännande att använda nagelborste.

Idag lagades det ingen middag inte, vi hämtade varsin kebabsallad hos grannen. Jag gjorde en egen dressing på fettfri kesella och kryddor, smakade utmärkt. Brödet man får till, nybakt typ tjockare pizzabotten, fick jag hålla fingrarna långt ifrån...ajajaj.

Stoppade Milo i säng strax innan åtta men när det gått en halvtimma var han kissenödig så det var bara att gå upp och låta honom kissa, måste ju uppmuntra denna färdighet:) När han var klar så fick han en hostattack precis när vi hade hoppat i säng och den utlöste en kräkreflex så det var bara att börja tvätta Milo, golv, säng, byrå, böcker som låg lite ivägen och byta sängkläder. Inte så väldans kul inte. Sedan kunde Milo somna gott efter alla strapatser.

Jag tog mej en runda med kettlebellen, 20 minuter. Mycket längre än så ger jag mej inte på än för jag får träningsvärk. Det är tuffare än det ser ut att jobba med en 8 kg's klump. Nu har jag hamnat i soffhörnan och lär väl inte komma härifrån förrän det är sängtid.

Förresten, vi har en underbar chef. Vi fick sluta tidigare idag och slapp jobba på fredag, med andra ord är jag ledig 5 dagar på raken, tjohoo:)

4 kommentarer:

A-K sa...

Det finns inen "kommenteraknapp" på dagens inlägg så jag får kommentera här istället!
Jag vaknade också kl 7 imorse (Filippa sov vidare) och jag blev så trött på mig själv att jag inte kan sova längre när det är ledig dag. Så jag "tvingade" mig själv att somna om, och det lyckades, och jag fick sovit 2 timmar till
:-)

Vad härligt det låter med alla blommor. Jag ska nog ta mig till handelsträdgården en dag i helgen och införskaffa lite nytt.

Typiskt att Milo vaknade när du försökte bära över honom till vagnen.

Vad duktig du är med mat och träning, men vad trist att du har ont i höften och bäckenet. kan ju vara smart att lägga om träningen i några dagar!

KRAM

Helen sa...

Plantera och kladda med jord gillas här oxå. Dock så får mamma ha Leos lilla spade och han ska ha den stora.Bara gilla läget liksom :-)

Jag bävar faktiskt lite för det här med blöjfritt. Det kommer bli ett jädra jobb innan man är igenom. "But a mum got to do what a mum got to do" eller vad man nu säger. Jobbigt att Milo kräktes och du fick en massa jobb.

Bra jobbat med kettelbell. Jag hade vaga planer på en powerwalk i morse, men kände mig lite sliten efter gårdagens golf. Idag ska vi nog bara slappa och lapa lite sol.

Himla snäll chef du oxå har. Det blir så mycket lättare då. Det blir ju en win-win-situation. Smarta chefer vet att om dom är schyssta så ställer personalen upp tillbaka.

Njut nu med familjen.

Kram

Helen sa...

Till A-K egentligen
Har du gjort något med din bloggsida? Kommer inte in där från datorn hemma. Från jobbdatorn fick jag återaktivera googelkontot, men hemifrån får jag bara "webbsidan kan inte hittas"
Mie, har du märkt något?

A-K sa...

Helen:
Nej jag har inte gjort något med bloggen. Men Blogger strular med mig för tillfället och ibland kan jag inte heller logga in.

Mie:
Jag får väl fortsätta att kommentera här eftersom det inte fungerar på de andra inläggen.
Hihi... jag hade också tankar på att åka till Ullared idag, tänk om vi sprungit på varandra där :-)
Jag tänkte att det skulle vara fullt med folk en klämdag som idag. Var det mycket folk?
Jag ÄLSKAR sådana ryck! De kan jag också få! Härligt med spontanitet!

KRAM