söndag, juni 12, 2011

Lillebror 29 år

Min goa lillebror fyller 29 år imorgon. Han är också en litet lyckobarn för mina föräldrar. Jag var 18 år när han föddes och bara 1½ år efter fick jag mitt första barn, Pontus. Pontus och André har hängt ihop som ler och långhalm under sin uppväxt. Hoppas Milo får samma fina uppväxt med mina barnbarn, det är faktiskt guld värt. Gemenskap och värme blandat med gnabb och gnäll, det är en del av det underbara livet vi lever.

Ähh nu spårade frun ut visst...jag skulle ju skriva att vi var på eftermiddagsfika hos André, mina föräldrar och min mormor var också där. Milo och Anna, Andrés sambo, spelade amerikansk fotboll och dom verkade ha lika roligt båda två! Synd att jag inte fick någon bild på matchen.

En liten indier:)

Dagen i övrigt har inte varit så innehållsrik, vi körde till ett ställe som säljer singel så nu har vi nog kommit fram till att det blir en ljusgrå variant till uppfarten. Vi hade tankar på en antracitgrå men det blir nog för markant brytning.

Milo har inte fått sova middag för han sov länge i morse. Detta resulterade i att han låg och grät i sängen när vi skulle äta kvällsmat...-Mamma kom nu och läs för mej, mamma kom nu. Han var så trött och somnade på 5 minuter så här har varit tyst sedan 18.20 och det är ju bra sällan det händer.

Jag tog min powerwalk på 1 timma, fick minsann ta en extra runda för jag går helt plötsligt snabbare så min runda är för kort om jag ska gå i en timma, vilket jag beslutat mej för..Olga med för den delen, följer hennes träningsschema och kostråd och det ger resultat.
Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej jo medan du gjort så mycket och varit ute på promenad i en timme har jag legat på rygg isoffan och tittat på tv. Sovit lite mellan reklamen har jag också gjort. Det är sviterna av en tuff helg som kom. Far i huset sover sin skönhetsömn nu och jag har läst din trevliga blogg som jag inte öppnat på många dagar. Ja du har verkligen rätt om Andre´o Pontus fast nu som vuxna har dom inte samma behov av varandra men det blir kanske mer när dom blir lite äldre.
Pontus har ju häcken full med jobb o barn och kärleken. Nä nu får jag nog krypa isäng för kl går ,ses. kram

Helen sa...

Godmorgon skåne. Det hade jag missat att du hade en sån ung bror. Både du och din mamma fick varsin sen liten guldklimp i livet.

Önskar så att Leo ville sova på kvällarna. Klockan var 22.30 igår när han äntligen somnade efter X antal sagor och sånger. Fast han hade sovit en timme på dan i vagnen och då blir det så här.

Vad gäller nya motorcykel så försökte jag faktiskt avstyra det köpet. Men farfar hade sett denna på Biltema och ville ge den till Leo. Kan ju inte säga nej då :-). Men den låter förfärligt och jag tror inte kvalitén är den bästa. Leo är dock överlycklig men han kommer definitivt inte att få ha den till och från dagis.

Nu är du riktigt flitig med träningen. Så kul att det ger resultat. Verkligen stort grattis. Jag brukar bara köra 45 min, men jag får nog utöka till en timme oxå :-)

Här har jag varit lataste latmasken senaste veckan. Ska skärpa till mig nu ett tag innan sommarledigheten då allt "förfaller" igen. Hinner ingen lunchträning idag pga möte dock. Very irritating.

Ha en bra vecka nu