måndag, juni 20, 2011

Dryg timma

Idag tog nattningen exakt 1 timma, en dryg timma! Inte för att Milo var jobbig men att ligga i en timma och vänta på att sonen ska somna. Han sjöng Manboy, Popular och Sjörövarfabbe..om och om igen:) Det lustiga är att han ligger och "sysselsätter" sej själv men ni ska inte tro att jag får lämna honom, nejdå. Jag misstänker att han sovit mer än 1 timma på dagis för annars hade han däckat bra mycket snabbare.

Idag fick vi en lugn dag på jobb och jag har fått undan en hel massa som legat och pressat mej, kändes mycket bra! Förr var ajg bättre på att klara av högar som låg och väntade, numera vill jag ha undan dag för dag, helst.

Nu ösregnar det igen och så har vädret varit hela dagen, ena stunden sol för att ösregna i nästa stund, ganska jobbigt väder egentligen. Jag tar ingen pw ikväll men ska nog köra en kort runda med min kettlebell, den är mycket användbar. Måste också planera midsommaraftonens fördelning av inköp, vi är 4 par och alla ska fixa med något.

Var på Synsam idag för att beställa nya terminal/läsglasögon. Mina funkar inte i synfälten på sättet jag arbetar idag. Nu ska jag få andra synfält som borde bli bra mycket bättre. Att välja bågar är ju som för många säkert känt ett stort problem. Det ska helst klicka till:) Jag har alltid haft rektangulära bågar och oftast i plast, bruna nyanser. Det är bara så att det passar mej bäst, enligt mejsjälv då. Idag provade jag flera olika och de jag då tyckte var bäst så likadana ut som den gamla typen jag har:) Tjejen som hjälpte mej frågade om jag inte kunde tänka mej pilotmodell, njaa men ok. Hon kom med lite olika typer och jag provade på löpande band och rätt som det var fick jag på ett par som satt jätteskönt på och som jag passade i, det enda jag reagerade på var bågen på sidan, tyckte den var lite för "prålig". Står och tittar mer på dem och ser märket...Odd Molly! Hur i hela fridens namn kunde jag hamna i detta? Iaf tittar vi vidare om det finns samma modell men utan den pråliga delen, fanns inte. Jag valde dem och hoppas det blir bra ändå, har 3 månaders ångerrätt på bågen.

Så här ser dom ut.
Jag visste inte att OM gjorde bara bågar, trodde bara dom hade solglasögon.


Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

Här får det heller inte lämnas på kvällen. Bara för mamma att snällt ligga bredvid. Ibland somnar jag före Leo :-)
Festligt att du fastnade för ett par OM-glasögon. Tycker det pråliga var snyggt, hade sett "trista" ut annars tror jag. Mina dyra terminalglasögon via jobbet är inte bättre än de enkla för typ 100:- från macken dock :-)

kram

A-K sa...

Vilka SNYGGA glasögon!!!!
Jag har tittat lite på Odd Mollys bågar med aldrig hittat några snygga, men dessa var ju superfin! Tycker att skalmarna är supersnygga, inte det minsta pråliga :-)

Filippa har börjat med att hon vill att jag ska ligga bredvid henne när jag nattar. Hon har ju inte alls velat det tidigare. Men efter en stund brukar jag "skylla" på att jag bara ska gå på toaletten och borsta tänderna och snart komma tillbaka och det köper hon. Jag vill inte somna ihop med henne för då vaknar jag inte förens till morgonen.
Vilken härlig repetoar med sånger Milo sjung :-)

KRAM