söndag, juni 19, 2011

Bloggar 2 dagar i ett svep

Vi börjar med lördag:
Vi hade funderingar på att åka iväg till Malmö folkets park men vädret var lite osäkert, fint ena stunden och regn andra. Vi lade ner projektet och höll oss på hemmaplan istället. På förmiddagen kom Milos mormor och vi tog en promenad ner till blomsterhandlaren, köpte en stor bukett Amore rosor till H o J(nyförlovade) och redan på vägen dit somnade Milo i vagnen och fortsatte sova i 4 timmar! Under den tiden körde jag och mamma ut på Center syd och shoppade, vi hittade lite nytt både två. Jag köpte ett par ljusgrå Esprit chinos, satt jättebra på och sedan hittade jag en vit jättesöt kofta på Camilla. Byxorna satt så bra att jag kollade upp Ellos och dom hade samma byxa i blått, därmed beställda:)

 Lite mumsig melon. Köpte en hel melon till Milo när vi var och handlade, han gillar stora "båtar" och skulle behövt haklapp:)

Mer att mumsa på!
Kvällen spenderade vi hos moster Heléne och Johnny. Vi grillade och gottade oss riktigt. Min kära syster bjöd mej på en drink, Moijitos tror jag den hette.  Jag brukar inte reagera så mycket på alkohol än om det är sällan jag dricker något. Men attans var jag blev snurrig i pottan en stund...märkligt.  Vi hade riktigt trevligt och Milo var i himmelriket, han fick leka med Rasmus(22 år) leksaker, dom var ute i förrådet och letade fram dionusaurer, action force figurer och en massa annat.

Nu tar vi dagen söndag:
Idag har vi inte varit iväg någonstans, gått här hemma och pysslat. Jag tog ut rubbet från kylskåpet och tvättade rnt och sorterade bort en massa som inte används + burkar med sill som man inte vet om dom är dugliga. Nu är det sorterat på hyllorna och ser ordentligt ut, känslan är härlig efteråt.

Lucas och Natalie kom hem en sväng på fika i eftermiddags och jag hade bakat en Fyriskaka med jordgubbar istället för äpplen. Själv smakade jag en liten bit och det var gott:) Ska dock inte bli någon vana inte! Milo lade faktiskt märke till att jag blivit lite mindre och det är kul när det syns, blir mer påtagligt för mejsjälv också.

Nu har Milo precis badat och sitter och ser Bambi  filmen på Disney channel film. Fast nu ska jag gå och fixa välling och natta honom sedan är det dags för ett kombinerat styrkepass överkropp/powerwalk för mej.

Hoppas ni också har haft en underbar helg!
Kram på er! Mie

3 kommentarer:

Helen sa...

Ha ha, nu satt vi vid datorn samtidigt igen.
Låter som en härlig helg. Kul att du hittade byxor som passade bra.Men att sova 4 timmar Milo, då blir man mycket kvällspigg :-)

Ingen träning här ikväll inte. Och dessvärre ska det regna här imorrn så jag får ingen lunchprommis heller.

Hoppas du somnar gott efter motionen.

Kram

A-K sa...

Vad kul att du hittade byxor som satt så bra!
Och OJ vad jag beundrar din träningsentusiasm... du är superduktig!

Jag förstår att Milo var i paradiset igår. Så kul att få leka med en massa roliga leksaker!

KRAM

Anonym sa...

Hej ,ja det var en bra choppingtur vi hade. Det är alltid mysigt när du o jag får vända o vrida på allt i vår egen tackt, då blir det alltid något i påsen.Helen var mycket nöjd med deras kväll ,hon är glad att vi har delat hennes glädje . Idag ringde hon och var förtvivlad. bengt skojade om att hon redan brutit förlovningen men det var Puddingar eller larver som ramlade ner ifrån fläkten. Antagligen en död fågelunge i skorstenen, Rasmus ska komma imorgon och klättra upp och titta .
Fy vad läskitt.
I dag har jag städat lite i fm och i em har vi varit och fikat hos Helmy ,för att bestämma om midsommar.
Ja Milo tyckte det va spännande med lite nya saker att titta på han är så söt och lättsam när han går och pratar och lullar runder bland stolar och bord. Trevlig kväll för oss alla även för oss nyktra,ha ha . kram mamma