fredag, maj 06, 2011

Världen är bra liten ibland!

Måste berätta något lustigt angående koftan i mormorsrutor. Jag har ju ett par Odd Molly bloggar jag kikar in på lite då och då, i sin tur har dessa bloggar sina favoritbloggar och ibland klickar jag mej vidare på dem. Igår gjorde jag det och hittade en bloggerska som samma dag lagt ut denna kofta till försäljning och den skulle vara som ny. Jag mailade henne och fick till svar att jag var först så jag slog till. Hör till saken att jag var lite osäker för den är i strl 3 och jag tar normalt strl 4. Eftersom den är töjbar så chansar jag.

Vidare mailar vi och jag för över pengar och lämnar min adress, då skriver hon till mej att hon bor 5 km ifrån mej, bara en kort prommis från Milos fd dagis!! Helt galet att man kan lyckas med något sådant, Sverige är ju långt och så väldigt många OM bloggare finns ju inte. Nu kan jag åka hem till henne och prova den, perfekt. Är den för liten så får jag ta ställning till om jag ska ta den, gå ner i vikt eller om den ska säljas vidare. Tjejen som säljer den hade även en till som mailat och ville köpa den så jag står inte med ett plagg som inte kan komma vidare.

2 kommentarer:

A-K sa...

Vilket lustigt sammanträffande!
Jag håller tummarna för att den passar!
Nu ska vi kila iväg på Antons musikal... lovar att återkomma :-)
KRAM

Helen sa...

Ha ha, ibland flyter allt på.