fredag, maj 06, 2011

Ongar och hongar *skånska språket* ;-D

När jag kom hem från jobb idag var jag slut i hjärnkontoret. Jag har haft en tuff dag på jobb idag och var helt själv, eller nästan själv. Tjejen på ekonomiavd var också på jobb men vi sysslar inte riktigt med samma uppgifter. Jag hade iaf turen att kunna ringa en av mina kollegor när det var frågor, men jag måste säja att jag klarade det galant enligt mejsjälv:) Fick förresten mycket beröm av chefen häromdagen, t o m så pass att jag blev generad. Jag blev väldigt glad över att dom är nöjda med mej.

Nu har jag precis varit borta hos Nettan och gått ut med deras hund Diesel, dom ska inte vara hemma inatt så jag fick ta hundjouren. När jag var klar med honom fick jag ta nästa runda med vår egen Timmie. Det är en skön kväll med ett lugn i luften.

Paket från Funkybaby, min favoritwebbshop. Småfolkjackan....hjälp var fin och perfekt i storlek! Tror det får bli en hemmajacka för det är synd att ha den på dagis, det har vi andra till Katvig swinsuit och Ej Sikke Lej tröja. Det är väl ok att ha swimsuit på kille strax under 3 år? Milo har ju känslig hy och behöver skyddet. Den blir också perfekt när vi ska till Cypern i höst.

Maken och jag har förskjutit vårt sänggående på vardagar. Vi brukade alltid gå i säng strax efter 22 men numera drar vi ut på det till närmre 23.00. Tydligen så räcker den sömnen för oss för vi mår bra och är pigga.

Fick en tid till gastroskopi idag, 24 maj....vill inte tänka på det ens:( bara det med en slang ner i halsen, föder nog hellre barn, eller nej det var nog till att ta i:) och kuren medicin jag börjat på, jag har en smak i munnen som påminner om att ha fått hårspray i munnen och samtidigt torr. Sedan mår jag smått illa hela tiden så jag får gå och småäta och hur bra är det, jag skulle ju gå ner 2 kilo på 3 veckor, vadslagning. Jaja jag får väl röra på mej mer istället.

2 kommentarer:

A-K sa...

Vad kul att du fick så mycket beröm av chefen!
Visst är Småfolksjackan fin! Bra att du upplevden den som perfekt i storleken.
Visst är det underbart att få lite längre kvällar när barnen somnat.
Det kommer säkert att gå jättebra på gastroskopin!
Hoppas att ni får en underbar helg!
KRAM

Helen sa...

Gäller att suga i sig när man får beröm.
Jobbigt att inte må bra av medicin som ska göra en bättre, men det är ju för en kortare tid i alla fall. Härda ut :-)

Kramis