tisdag, maj 03, 2011

Trött mamma

Idag har jag varit seg men ändå gjort allt jag skulle, jobbat, tränat en stund, lagat snabbmiddag och stoppat Milo i säng. Det var dom största posterna denna dagen. Huvudvärk är väl anledningen till att jag varit seg. När jag kom hem från jobb tog jag en panodil och ett varmt bad och därefter kändes det bättre.

Milo verkade också seg idag för han kröp in i sängen vid halv åtta, vi läste en bok och sedan låg han och mös länge innan han somnade. Det är speciella stunder när han kryper in i famnen på mej och bara ligger och snusar på sin kudde.

Nu har mina föräldrar landat med sitt plan i Portugal, inte annat än att man avundas dem:)

Har era barn någon dagissång? Milo sjunger ofta
Trallidalla för Milo är här och trallidalla för mamma är här och i vårt glada gäng ser vi Nettan här igen och trallidalla för pappa är här.........

2 kommentarer:

Helen sa...

Godmorgon. Till adventsfikat på dagis förra året, så hade personalen gjort ett litet häfte med de sånger man sjunger där. Men någon speciellt sång tror jag inte. Den som Leo oftast sjunger nu är Bä bä i Mora Träsks version. Den med "Har du någon ullerullerull.. jag har säcken fullerullerull".

Jadu, storhelger med god mat sätter sina spår på vikten. Har inte blivit av med mina +1,5 än för jag måste ju äta upp godiset i påskägget nu :-)

Jag kan ligga länge och bara titta och klappa på Leo när han somnat och tänka på vilket underverk - för oss i alla fall - det är att han kom till oss.

Ha en bra jobbdag och hoppas ingen kund kommer och frestar dig med kalorier

kramis

A-K sa...

Vad duktigt du var igår som hann med allt det trots att du var seg!
På Filippas dagis brukar dom sjunga den där namnsången som de sjunger i SAS-reklamen på tv. Filippa är här och Justus är här, tänk vad roligt att Wilma är här... osv.

Ja, tänk vilka underbar små underverk vi fick på "ålderns höst" :-)
KRAM