söndag, maj 22, 2011

Tempo

Ja denna söndag har rullat på i fullt tempo. Mamman i huset har städat och handlat, pappan byggt lekstuga, sonen har lekt och hjälpt till.

Vi hade Theo ett par timmar medans Linette var på träning med deras hund. Nu är Theo inne i en period då man måste ha koll på honom hela tiden för han reser sej överallt och är inte så pass stadig att han har koll på att hålla i sej hela tiden. När jag skulle göra klart middagen fick han sitta i barnstolen så jag visste var jag hade honom. Trots det åkte en tallrik med puréad mat i golvet, Milo skulle vara snäll och ge Theo sin mat och jag hann inte förklara att det inte går att ge honom hela tallriken...mer städning.

I badet med Milo och sedan stoppades han i säng halv åtta och sov inom en kvart, trött för han hade bara sovit middag 20 minuter när vi var och handlade. Bra för då är vi på rätt tider igen inför morgondagen.

När han somnat tog jag Timmie och koppel och joggingskorna på fötterna och tog en powerwalk/jogging runda på 50 minuter. Nice måste jag säja! Jag är på G nu tjejer:)

1 kommentar:

A-K sa...

Heja vad duktig du är!!!
Man har verkligen glömt bort hur det var att ständigt passa på de små.
Nu ska jag fixa klart vårt EFIT-inlägg :-)
KRAM