måndag, maj 23, 2011

Fasar inför morgondagen

Just nu mår jag så bra. Jag har ätit efter Olga Rönnbergs råd och det går mycket bra. Idag har jag varit på promenad tillsammans med mamma, syster H, Linette och två andra tjejer. Vi möttes upp hos mamma, vägde oss på hennes scanningvåg och pratade lite om allt möjligt och sedan gav vi oss ut på 1 timmas promenad. Jag har också kört plankan i två omgångar idag och nu klarar jag 3 x 30 sekunder och det var första gången idag jag lyckades med det. Vikten hade minskat med 1½ kg( även fett%). Nu har jag ju gått mycket ett par dagar och det känns i mitt bäckenparti, imorgon ska jag inte gå för då blir det nog för mycket.
 Kvällsfikan efter promenaden. Tips på nyttig glass. Turkisk youghurt mixad med blåbär och hallon, Herbalife proteinpulver och för att bryta syrligheten tog jag i lite sötningsmedel Canderel. In i frysen och perfekt att ha när man är varm eller behöver något extra.
Milos kvällsfika, bananpengar och anannaskuber:)

Imorgon är det dags för mej att genomgå en gastroskopi, en slang med en kamera som ska ner genom svalget. Jag försöker intala mejsjälv att det inte är så farligt och tror jag låter mej vara i den tron, ni lär få veta hur det gick imorgon. Nu är det snart slut på att dricka och äta fram till imorgon middag, kommer väl vara helt slut på krafter under morgontimmarna.

Milo har fått hosta hör jag från sovrummet, han har gruffat en timma nu. Han har ju varit snorig utan att vara sjuk så antingen är det slutet på en förkylning eller början på en ny. Det är ..ta i trä...sällan han är sjuk numera, skönt!

2 kommentarer:

A-K sa...

Vad duktig du är! Och vad kul att du mår så bra!
Jag håller tummarna för att allt går bra imorgon!

Vad skönt att Milo sällan är sjuk... hoppas att hostan är något övergående!

KRAM och godnatt!

Helen sa...

Plankan är grym, bara att öka på sekunderna vart efter.
Har köpt yogurt och tänkt göra sån glass faktiskt.

Hoppas undersökningen inte blir alltför otrevlig och att Milo inte blir sjuk igen.

Kram