söndag, maj 15, 2011

P.S I love You

En film som går på TV just nu. Tycker det är en enkel bra film om kärlek och vardag...maken dör och vad händer sedan. Sådana filmer man kan se och bli sorgsen över, få vissa tankeställare över. Mitt lilla ordspråk jag gärna håller mej till säjer mej än en gång att det är viktigt - Bevara vardagen med omsorg.

Innan ikväll gjodre min mage sej påmind, jag som inte känt något på över en månad, som tur är så blev det inte så farligt utan hanterligt. Tur att jag ska på den där gastroskopin ändå.

 Ett vackert foto till samlingen, goa Theo som charmar alla:)
Här vi då den lite busigare Theo som reser sej överalltt men han har inte full koll på det han gör alltid. Milo och hans lekar och leksaker är ju så spännande.

Jag och Linette körde och handlade tillsammans idag. Jag skulle köpa mej ett par träningsbyxor för det är inte så bra att gå på promenadbandet i joggingbyxor. Hittade ett par trekvarts tights i glatt stretchtyg, satt bra och var supersköna på. När jag kom hem och skulle ta en runda på attracten så bytte jag om och då säjer min söta son, - Mamma, varför har du klätt ut dej? Hmmm jotack för den sötungen:) Detta frågade han mej tre gånger och jag fick förklara att jag skulle ha dem när jag tränade och nytt svar, - okej, jobbebyxor. Ja var får han allt ifrån, han är ju inte 3 år ens!! Ska man kunna allt sådant snusförnuftigt när man bara är 3 år? Ja tydligen:)

Undras om jag vågar äta en banan, har inte ätit sedan fyra idag. En banan och ett stort glas vatten går kanske, snällt mot magen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej jag skrattade högt för mig själv när jag läste Milos komentarer. Men på med dom och gå på bandet ingen ser dig HAHA. Vilket sött foto på Theo jag sparade det så klart. Vad önskar min söta dotter i födelsepresent?Jag kan hjälpa dig med något bak ,kanske med rabarber . vi hörs.kram mamma

Anonym sa...

Hej kära Mie. Länge sen jag kommentera men jag läser varje dag. Du har så fina barn och barnbarn ska du veta och jag tycker du är toppen för att du är du. Puss och kram från Gunsan

A-K sa...

Vilket underbart fint kort på Theo! Han är SÅ söt!
Ja du, ibland undrar man ju varifrån våra små får allt :-) Jobbebyxor ;-) Hihi! Han fattar vilket jobb det är att motionera!

Tack för att du höll kvar ovädret hos er igår. Vi hade fint väder under hela konfirmationen, när vi kommit till tårtan började det regna, men det kändes helt ok!

Jag gillar också den filmen. Och du har så rätt, det är viktigt att ta vara på och njuta av vardagen.

KRAM

Jost sa...

Sicka ögon!!! Han har lillkillen. I dom kommer många tjejer drunkna, hehe!
Jag gjorde ett långt inlägg hos dej häromdagen men det tycks ha försvunnit, konstigt?! FB är också lite knasig, jag ser bara vissa saker och en del inlägg försvinner. Likaså får jag mail om inlägg långt efter att jag fått dem. Jaja man ska inte klaga va.
I övermorgon vinkar jag åt ditt håll när vi kör förbi. Vi ska till Kbh och isl ambassaden där för att få nya pass. Passar också på att bo två nätter på hotell och njuta av mat och tivoli. Du får hålla tummarna för fint väder.
Nu ska jag slita mej från datorn och vika lite tvätt innan det bär av till gymmet. Måste passa på nu när det vankas wienerbröd och annat onyttigt i DK.