lördag, maj 07, 2011

Mammas hjälpreda

 Vi har haft en heldag hemma, det låter som om vi aldrig har det och det är nog ganska så sant. Hur ofta är man hemma precis hela dagen, jag är sällan det. Oftast måste man köra iväg och handla mat eller kör iväg bara för att göra något. Vi har gjort en hel massa saker, bl a putsat alla fönster utvändigt. Jag fick stor hjälp av Milo. Mellan varven har vi fikat på altanen och vi bakade en rulltårta till eftermiddagskaffet. Nu ikväll grillade vi oxfilé med hasselbackspotatis och wokade grönsaker.
En smoothie som var iskall och läskande slank ner i förmiddags, man måste ju ha energi när man jobbar. Milo brukar säja att han ska bli stark som mamma:) Han har också börjat med att berätta saker, då säjer han, - Mamma jag ska berätta mej en sak........sedan kan en fantasifull berättelse komma, roligt att lyssna och höra hans historia.

2 kommentarer:

Helen sa...

Godmorgon skåne. Ska straxt ge mig ut på min powerwalk igen. Smoothie är mums, det gör vi varje helgmorgon. Finns ju många sätt att göra det på. Jag kör hallon, banana, yoghurt, mjölk, havregryn och lite flytande honung som oftast.

Jo, det var tigerkaka vi hade till fikat. Dock inte Leos favvo så pappa fick hans bit (han föredrar bullar). För att få den saftig så har jag kokos istället för ströbröd i formen, mums!

Det är så kul när våra små vill hjälpa till tycker jag. Fast ibland blir ju sysslan ganska så mycket besvärligare, men vad gör väl det. Se till så att Milo fortsätter tycka det är kul med fönsterputsning så där en 20 år framåt oxå :-)

OCh min salva, ja ingår säkert i högkostnadsskyddet, men jag kommer aldrig upp i det beloppet vad gäller mediciner. Lättare att nå det på vårdavgifter.

Ha nu en lika skön söndag
kram

A-K sa...

Godmorgon!
Vilken duktig liten hjälpreda du har! Och vad duktiga ni varit som fått putsat alla fönstren, det måste jag också få tummen ur att göra. Idag är det tänkt att vi ska ha en riktig röjardag så att vi kan skicka tillbaka containern på måndag. Nästa helg ska Anton konfirmeras.
Filippa är magsjuk så vi får väl se hur mycket vi får gjort idag.
Jag börjar mer och mer uppskatta att ha hela hemmadagar. Förr blev jag rastlös om jag inte kom hemifrån varje dag.

Vi var ju på Antons musikal "Join me at Facebook" i fredags hela familjen. Jag blev väldigt imponerad av alla ungdommarna som var med. Jag, Felicia och en kompis till henne gick och tittade igår också.
Jag är så stolt över Anton!

Hoppas att ni får en fin söndag!
KRAM