lördag, maj 14, 2011

Liisa Dagen

Jag Milo och mormor åkte in till stan och besökte Liisa Dagen. Där fanns diverse aktiviteter och vi såg en dragkamp där dragarna stod på var sin sida bassängen, gymnasternas uppvisning, beachvolley och många utställare. Milo var modig och åkte häst och vagn och red även en ponny. Fast han fegade ur lite på ponnyn för den var ganska skumpig och det var läskigt.

Mysigt att gå omkring nere i hamnen och jisses så många hus det byggt där, typ lyxvåningar med stora inglasade altaner till varje lägenhet, fin utsikt har dom över havet.

Oj vilket oväger vi har över oss just nu, regnet öser ner och det åskar. Typiskt för jag och Linette ska ut på powerwalk. Jag har fått mej en runda idag när Milo skulle sova och Timmie behövde ut och rastas.

Mormor och morfar kom förbi på eftermiddagskaffe och jag gjorde en sund äppelpaj med vaniljkvarg. Tur att vi fick fikat på altanen innan regnet drog in för nu är det öronbedövande ljud där ute, mot altantaket.

Nu är det iaf dags att laga middag och kyckling står på menyn, sedan blir det nog lite innelek och melodifestival till kvällskaffet. Ikväll ska jag försöka natta mejsjälv liite tidigare för jag låg och läste till 01.30 inatt :-o)

1 kommentar:

A-K sa...

Vilken mysig dag ni haft!
Modigt av Milo att våga rida :-)
Usch då, vilket väder ni har... kan ni skicka det söderut så att vi slipper det på konfirmationen här imorgon.
KRAM