fredag, maj 13, 2011

Duktig mamma

det är jag det:) Jag har skött min kost hela veckan och tränat lite själv hemma. Runt middagstid på jobb hade jag lust sticka ut och motionera lite, springa/gå. Nu kunde jag inte det men ni vet känslan i kroppen att känna sej lätt(än om man inte är det) i kroppen. När jag kom hem så var Milo och Jörgen ute och byggde på lekstugan, som för övrigt börjar ta form, ska ta ett foto på den imorgon. Jag var snabb med att hoppa i träningskläder och ta 30 minuter Attract. Har funderat på varför jag alltid svettas i hår och ansikte/hals och knappt något alls på övriga kroppen.

När jag pausat en stund kom Linette och Theo och ville ha med oss på en promenad, var inte riktigt vad jag orkade just för stunden men efter lite bubbel så beslutade jag mej för att vi hängde på och det var ju både skönt och mysigt att få vara med mina älskade.

Milo har fått ett myggbett som blev jättestort och han har kliat hål så det blött en del, med andra ord har det plåstrats en del både hemma och på dagis. Man skulle nästan tro att han är myggallergisk för det är stort som en golfboll i omkrets och hårt och varmt. Han har bara haft några enstaka myggbett sedan han föddes men då har det inte varit på samma vis. Kan iofs vara en otäck mygga, giftigare än normalt....eller vad är det som gör det?

Nu har vi en behaglig helg framför oss. Vi har ingen direkt måsteplan, bara ta det med ro. Jörgen bygger vidare på lekstugan och jag ska nog baka lite, råkar fylla år nästa vecka och får anstränga mej lite. Funderade på om jag skulle göra någon slags smörgåstårta, det är 100 år sedan jag gjorde det, eller nästan iaf;-D. Jag orkar inte stå och fixa mat mitt i veckan till så många som vi blir. Hade tänkt ha mitt kalas den dagen jag fyller och hoppas innerligt på finfint väder, brukar få det:)

2 kommentarer:

A-K sa...

Bra jobbat både med maten och motionen!
Inte illa att först gå på prommenadbandet och sedan ge sig ut på utomhusprommenad också!
Jga har storstädat hela huset idag... det är också motion det. att springa upp och ner i tre våningar :-)

Men usch vilket myggbett Milo fått! Antagligen en riktigt elak mygg han råkade ut för.
Hoppas att ni får en underbar och lugn helg!
Vi har ju konfirmation på söndag så imorgon ska jag förbereda inför den.

KRAMAR

Helen sa...

Bra jobbat från mig med. Det är många såna 30-minutersstunder som ger effekt i långa loppet. Även om det kanske är skönast att sjunka ner i en stol eller känna att man måste ta itu med middagen när man kommer hem. Men familjen svälter inte ihäl över att vänta lite :-)

Smörgåstårta har jag gjort EN gång. Kletigt värre men det blev bra. Ha en mysig helg med bak och annat.

Vad gäller håret, så vet jag inte om det funkar att ljusa upp det. Har klagat en gång förut hos en annan frissa. Slingorna syntes inte alls då och då fick jag omgjort gratis.

kram