tisdag, maj 10, 2011

Lång kväll

Lite Mie status:) Jag känner mej bättre idag. Funderade på om det är denna dubbeldosen antibiotika som slår ut mej lite, magen är inte på topp men illamåendet bättre, alltid något.
Lite plåster på såren resulterade i en Odd Molly Bubble Tunic strl 2, passade bra och den var stor i storlek så jag hade absolut inte kunnat ha större storlek och då är denna ändå två storlekar mindre än jag normalt har.
Hmm A-K minns du att jag för ett bra tag sedan inte tyckte jag hittade några plagg jag fastnade för? Nu hittar jag för mycket fint:)
Så krispigt vit och riktigt mörkblå med härliga brodyrer på ärmarna, så fräscht i sommar!

Milo har varit på sin första riktiga utflykt idag, till Karlslundsparken. En park med flera lekplatser och en minidjurpark. Han var stolt som en tupp när han fick packat matsäck där han delvis själv valde. Korvslantar, paprika/gurka och en smörgås som kom med hem igen.
När han kom hem från dagis så var det många småsaker som blev stora och han var ledsen och frustrerad.....TRÖTT kallas det för! Han var helt slut och hade nog bara sovit en kort stund. Vi lyckades hålla honom vaken och sedan fick han ett bad och därefter i säng och sov gott strax innan halv åtta, perfekt:)

Jag ska nog dra fram promenadbandet nu och ta en halvtimma på det, har ju lovat mejsjälv. Har också börjat med en övning för att hjälpa magmusklerna lite och ev öka på efterhand med fler övningar. Jag kan bara konstatera..hjälpvilken död kropp man har, muskelmässigt.

2 kommentarer:

A-K sa...

Hihi... det är så det fungerar, ju mer man tittar och letar bland äldre kollektioner ju mer hittar man :-)
Bubbles Tunic är underbar och jag har den också. Håller med om att den är stor i storleken även om man går ner i storlek. Jag har också en 2:a på min. Men modellen ska ju vara stor. Den kommer du att få mycket användning för i sommar!

Vad mysigt för Milo att gå på utflykt!

Min kropp behöver också byggas upp! Jag röjde som en tok i garaget i söndag och fyllde en halv container. Gissa om jag hade ont i kroppen dagen efter?! Pust!
Så snart jag känner mig ordentligt kry ska jag ta tag i tröningen och maten igen med hårdhandskarna!

KRAM

Helen sa...

Hoppas tankesvackan är över för denna gång.
Oh, både du och A-K har "inspirerat/lockat" mig in i OM. Fick hem en blus igår, som jag köpte på Tradera. Jättenöjd. Säljaren hade slagit in den i fint paket och skickat med en liten ask choklad oxå och skrivit ett fint kort.

Tycker de små är så söta när de kommer med sina ryggsäckar. Har packat Leos nu på morgonen för de gör en miniutflykt varje onsdag.

Bra magövning är "plankan". Stå på armbågar och tår och kroppen ska vara rak, som en planka. Inte "fuska" genom att hänga med rumpan eller höja den mot taket :-)
Jättebra är den.

Kram