måndag, maj 30, 2011

En kväll på förskolan

Idag var det en helkväll på dagis. Alla barnens alster visades och dom hade uppvisning med sång och teater. Där var jättemånga föräldrar och släktingar. Vädret var ju så fint det kan bli, varmt och vindstilla och det ligger ju i en skog så det kändes helt underbart att gå omkring där. Milo var på topphumör och visade flera saker han gjort.

Nu glömde jag min kamera i Linettes vagn så jag kan inte visa upp något men det får jag fylla på med imorgon istället.

Imorgon ska jag vara ledig från min ordinarie arbete för att jobba på Milos förskola mellan 09-13. Vi ska på utflykt i skogen och laga middag där ute, vad det blir vet jag inte än. Ska bli spännande:) Milo är stolt som en tupp över att jag ska jobba på hans dagis. Jag ska också på utvecklingssamtal för att gå igenom utveckling och trivsel. Jag är så glad över att vi bytte dagis för detta är ett kanonställe, både personal, plats och deras sätt att ta hand om barnen, helt underbart! Milo älskar att vara där och är så glad varje dag, eller så gott som varje dag, han har ju också mammiga morgnar men dom är bra sällan numera. Tänk tidigare när han var ledsen varje morgon och känslomässigt ledsen när jag kom och hämtade honom.

Jag har minsann en saftig träningsvärk i häck och ben idag, bra tecken:) hade tänkt mej en powerwalk ikväll men det tog lite extra tid att lägga Milo och sedan kanske jag ska vara lite försiktig med tanke på mitt bäcken, ska ju stärka mejsjälv innan jag öser på för bra. Fast det känns som att jag vill göra något hela tiden:)

1 kommentar:

A-K sa...

Min första tanke var... På en söndag?
jag är helt dagvill, känns lite konstigt att komma hem på måndag kväll :-)
Vilken trevlig kväll ni haft på Milos dagis, skönt att ni bytte! Klart att det är spännande för Milo att mamma ska vara med på utflykten.

Nu är det läggdags för mig!
KRAM