lördag, april 02, 2011

Vårmarknad i stan

Underbar känsla av vår! Vi har varit i staden med mormor och morfar. Det var vårmaknad med en massa stånd på torget och däromkring. Flera av dem var från de inrednings webbshoppar jag gärna besöker och deras saker och kreativitet är superb, skulle kunna släppa loss Milokortet på mycet där:) Sansade dock mej och höll mej till att köpa minipenséer till krukorna ute och lite blommor inne.
Ett roligt inslag på torget var att alla barn som ville fick själv plantera sin lilla blomma och ta med sej hem och vårda ömt själv. Milo ville gärna plantera och här ser ni hans lilla blomma i lerkrukan. Min blomma är en papegojtulpan som ska bli blodröd.

Utanför muséet stod flera gamla bilar och en brandbil som Milo gärna tittade på, man fick även en åktur men där gick hans gräns, han vågade inte...en liten fegis bor i vår son:)

På väg hem blev det ett Coopbesök och ett nybakt italiensk matbröd och salami fick vi fikat på när vi kom hem, eller jag och maken för Milo somnade i bilen och nu sover han sött på altanen. Bra att han somnade för vi ska ju på kalas hos morfar ikväll.

Nu anser jag mej vara klar med bloggen för denna gången, det blev orange/grå och svart tema. Jag gillar detta grå med en färgklick till. Fick inte ut bilden riktigt som jag tänkt men det är lite jobb att göra en sådan och nu ger jag upp:)

1 kommentar:

A-K sa...

Här var det vårigt och fint :-)
Vilken mysig dag ni hade igår!
Det hade vi också, jag och tjejerna åkte till Ullared :-) MÄNGDER med folk men det är ju helt otroligt hur mycket det "sväljer" nu utan att det blir för trångt därinne.

Hoppas att ni får en riktigt fin söndag!
Vi ska plocka upp alla gula påsar :-)
KRAM