torsdag, april 07, 2011

Städa städa varje torsdag

Vet ni vad? Ibland känns det som man städar alltid, på något vis iaf. Just nu har vi en ny fällperiod på hunden och det innebär golvstädning ofta, sedan är det middagslagning och städa av efter det, röja leksaker och annat efter Milo, toaletter måste torkas av ganska ett par gånger i veckan, damma, putsa glasbord(köksbordet) ja listan kan bli lång. Jag är ju inte ens pedant, tänk på dem som är pedanter--*phju*

Söt kalsongnisse:) Milo ville sova i sitt nya set kalsonger och linne och det blir lite klumpigt med blöja under kalsonger men det bekymrar ju inte honom. Där finns en örn mitt på magen som flyger och håller i ett par tärningar, den bilden gillar han mycket. På tal om att sova...:-) inatt vaknade jag av en duns och ett skrik, det var Milo som hade ramlat ner från sängen och jag famlade efter honom i mörkret men hittade inte honom så jag fick tända och hittade honom under sängen! Han måste ha rullat runt på något vis. Han var ledsen en bra stund och det första han sa i morse var att han hade ramlat ner från sängen. Vi har ju tagit bort skyddet vi snickrade ihop och brukar lägga lite kuddar vid kanten men hade missat det igår, idag ligger där dock kuddar:)

Vi har pratat om att gå på Legoland när vi är på vår sommarsemester. Jag har aldrig varit där men det har varit på tal många gånger. Har ni varit där och är det värt sina pengar att åka dit? Det är ju inget billigt ställe precis.

2 kommentarer:

A-K sa...

Legoland är absolut värt pengarna! Ett ställe för hela familjen att ha roligt tillsammans på.
Stackars Milo som ramlade ur sängen.Det var nog tredagars feber som Filippa hade för idag är hon feberfri. Skönt!

Vi har pott-tränat nu när hon varit hemma sjuk och idag bajsade hon på pottan. Hon har suttit låååånga stunder på pottan, "måste sitta här, kisset kommer snart" säger hon :-)

Ja fy vilket himlade städande det är hela tiden. Dammsugning osv. är väl inte så farligt, men det eviga plockandet kan jag bli tokig på!

KRAM

Helen sa...

God morgon. Trilla ur sängen, aj aj. Så typiskt är du råkade glömma kuddarna. Aldrig varit på Legoland. Grannarna var där förra året då deras barn var 4 och 6 och de var helnöjda. Jag tror vi kanske börjar med Kålmodern i sommar.

"Plockeri plockera, plocka lite varje da
Plocka bilar, bollar, lego och kläder
mammor längtar ut till fint väder
Fast när sommaren kommer och gräset är grönt
då tycker barnen att ha alla saker ute är skönt.
Så plockeri plockera igen
vad mammor vill ha är en plockerimojäng"

Kram från ett soligt stockholm