söndag, april 03, 2011

Så pausar vi

Vi har varit igång hela dagen hittills och nu kom ett ösregn vilket innebär paus i arbetet. Milo sover på altanen och lär väl göra det ett par timmar till.

Tänkte jag skulle visa er vår meny för den kommande veckan. Vi har ju anmält oss till Linas matkasse och det ska bli spännande att få testa detta.

 Veckans meny vecka 14


A Medel: Kyckling med solrospestoströssel och spaghetti

B Medel: Sydamerikansk chiligryta med svarta bönor och färsk koriander

C Medel: Indonesisk köttfärslimpa med gurk-fraiche och ris

D Snabb: Fisksoppa med saffran och tomat serverad med baguette.

E Tuff: Fänkålsbrässerad fläskytterfilé med parmesandoftande potatismos.

2 kommentarer:

Helen sa...

Låter mycket mumsigt, ta bort koriandern bara så kommer jag! Det är avskyvärt tycker jag.
Regnet kom till oss nu vid 16.30 så då fick jag äntligen gå in efter några timmar ute med lerig son. Fast hade han fått bestämma hade vi varit kvar ute.

Ha en bra söndagkväll och ladda inför veckan nu.

Kram igen

A-K sa...

Vad spännande det ska bli att få höra vad ni tycker om eran matkasse. Jag, som inte ens kan följa en egengjord matplanering, skulle nog inte klara av att göra förutbestämd ( av någon annan) mat varje dag.
Här har det varit grått och regnigt hela dagen så vi har haft en riktigt slappardag inomhus. Fast Filippa och Felicia var ute och målade en hage på uppfarten och hoppade ganska länge.
KRAM