onsdag, april 20, 2011

Känner du dej trygg nu?

Mammahjärtat smälter! När vi kom hem från jobb idag så blev det trädgårdsarbete som hägrade. Milo var först på dåligt/ledset/gnälligt humör, han blir ofta det när han ser mej efter att ha kommit hem från dagis, jag har nog dåligt inflytande på honom?! Sedan kom han över det och hjälpte till med att vattna nya växter, det slutade med en plaskvåt son som fick gå in och byta om och stanna inne för kvällen.
När jag satt och drog upp jordgubbsrevor så kom han och frågade mej, - Går det bra mamma? Ja det går bra svarader jag och då kom en mening jag inte hört honom säja förr. - Känner du dej trygg nu? .....:) *ler* Då högg det till i mammahjärtat!

Jag vet inte om han hört mej och Linette prata. Dom hade ju varit och tittat på en hund som är tränad och som passade i en barnfamilj och detta för att Linette bl a ska känna sej trygg för hon fick en rejäl knäck av inbrottsförsöket. Då kan vi ju ha pratat om att känna sej trygg och barn snappar ju snabbt upp nya ord.
Det blev ett köp av en kille som heter Diesel, en schäfer på 8 månader som är tränad av en man som utbildar vakthundar och polishundar. Dom fick hem honom idag och hittills har allt gått bra. Söt grabb!

Imorgon ska jag bara jobba till tolv och det är ju lyx för mej, sådant har jag aldrig fått förmånen att göra på tidigare företag. Jag hämtar Milo i vagnen och då kommer han somna på vägen hem och har jag tur så är det lite sol och då ska jag sätta mej med en latte och njuta livet.

2 kommentarer:

A-K sa...

Visst hajar man till ibland när de små kommer med nya uttryck. Så gulligt!
Igår var det fint väder, men idag är det kallt och mulet :-(
Jag vill ha sol och värme nu i påskhelgen!

Antons operationsärr sitter upptill i skåran och det kommer att gå bra att både sola och bada. Cykla är väl i stort sett det enda han inte får göra (och som han vill göra mest av allt!).

Urgullig hund B och L köpt. Hoppas att L kan känna sig trygg nu! Vi hade inbrott i vår lägenhet en gång (då vi inte var hemma) och det är en fruktansvärd tanke att någon varit inne och rotat runt bland ens saker.

Vad skönt att jobba kort dag!
KRAMAR

Helen sa...

Vad gör det att man blir våt när man har kul!
Dom fångar upp mer än vad man tror. Klart att Milo hört er prata om "trygg". Perfekt med en hund som hjälper till att vakta. Och så får kanske Timmy en kompis.

Nu är klockan snart 10 och Leo är superpigg men vi ska nana, hoppas mamma i alla fall.
Ha en bra påskhelg