söndag, april 10, 2011

Hade önskat en helgdag till

En underbart solig söndag, vad mer kan man önska sej? Jo en dag till, så känner jag bara för en dag försvann för mej, min dåliga dag.  Nu är det måndag igen och jag får en tuff vecka för min kollega har semester.

Jag har varit trött idag men har ändå fått gjort lite blandat. Plockade lite grenar och blommor när jag var ute på Milos sovpromenad, hittade några jättefina grenar som blommar men jag vet inte vad det är jag pryder mitt köksbord med:)

 Vi har varit ute en stor del av dagen och Milo bakade kakor i sandlådan, Jörgen höll på med staketet, jag bjöd på nybakta dinkelscones med limecurd på altanen, gott!
Älskade lille Theo röjer ut en del av Milos böcker som på hyllan i soffbordet, det roade han sej med en bra stund.

Min mamma dök upp oanmäld för hon behövde sin Milo-stund. Vi har ju inte setts på några dagar. Milo blev jätteglad, som alltid:)

Lyckades få Milo i badet utan större protester idag, han är ingen fan av bad just för tillfället. När han var klar kröp vi i säng och läste en bok och till det serverades en flaska majsvälling, därefter snusade min gosunge gott. Nu ska denna mamman och snusa gott och önskar er en god natts sömn, det brukar vara guld värt för oss mammor:)

3 kommentarer:

A-K sa...

Visst är det underbart nu när man kan vara ute
:-)
Mums, dinkelscones som är SÅ gott och lemoncurd!
KRAM

Anonym sa...

ja du Marie jag har precis sett en deckare och ska krypa isäng nu.Jag fångades av oro i hela kroppen ,hade dig och din dåliga mage i huvudet med en isande känsla i kroppen.Lova ringa läkare nu och få det kollat.Jag har suttit och läst om magkatarr men tycker inte det stämmer in riktigt,du klagar inte på halsbränna normalt ju.Visserligen har du varit utsatt för stress på gamla jobbet och så allt nytt på det nya. Milo på nytt dagis och allt runtomkring. Just nu är jag illa tills humör , har en rädsla inombords, vill inte gå på begravningen på tisdag . Varför får man inte göra som man känner ,vill inte!!! Nä nu får jag släppa detta men allra mest hade jag villat prata med dig nu, fast jag hade bara gråtit. hatar denna känsla . natti min älskade dotter: kram ,

Anonym sa...

hej dålig natt men nu har jag varit ute i asmundtorp hos ulrica och Ella va på mysigt gott humör idag. Nu ska jag till frissan och göra lite mörkare slingor så jag trivs bättre med mig själv. Har du ringt doktorn idag!!!!!