torsdag, mars 17, 2011

Tigerjakt eller jaga tandtroll, det gör vi ibland

Jag det finns många knep man behöver ta till för att få borsta tänderna på Milo, oftast sjunger vi Nu ska vi gå på tigerjakt, ritsch ritsch....... Milo har en tandborste med en vit tiger på, en med bamse, två likadna med olika färg och en elektrisk. Då kan ni nog räkna ut att vi gör allt för att få grabben att borsta gaddarna, det är INTE populärt. Jag hoppas trenden vänder en dag, fast jag måste säja att det går bättre än för ett halvår sedan:)
Här har vi en morgonpigg kille som gör sej klar för dagen. Morgonrocken sov han i hela natten för den vägrade han att ta av, tokungen!

Natten som gick påbörjades en förkylning hos Milo och nu ikväll så hade han närmre 39 graders feber. Han satt och somnade rakt upp och ner i min famn under tiden som jag pratade med en fd kollega i telefon, det händer myycket sällan(inte att jag pratar i telefon då;-). Det blir jag som får vabba imorgon för Jörgen har fullt upp och mamma ska till Ullared.

Tack söta ni för era svar angående bloggen. Malin, hade ingen aning om att du kikade in så ofta och blev glatt överraskad, jag tittar in hos dej också och skulle vilja lägga till dej på min favvblogglista, är det ok?. Cecilia, vad glad jag blev av det du skrev, trodde nästan jag hade gjort något fel och du var putt på mej:) Gunsan, du är en go person som läser hos mej och att svara från mobil är ju dött lopp liksom..hihi. AK, Helen och mamma, ni vet hur glad jag är för er så där behöver jag inte inte säja mer. Tack alla, ni gjorde min dag idag:)

Varför vill man alltid ha projekt på gång med olika göromål, varför kan man inte bara slappna av och strunta i att leta nya mål. Jag skulle vilja byta ut vissa möbler i huset eller pyssla till dem kanske. Har en skänk och en byrå från Jysk, deras ekserie..hmm Livia eller vad den nu heter. Man kanske skulle målat det och satt nya handtag, jag har iofs bara valmöjligheten vitt men det hade nog blivit fint. Det är ju inga dyra möbler så det är ju ingen fara på färde om det inte blir perfekt. Köksbordet gillar jag men ekbenen(har glasskiva upptill) kunde också blivit vita och sedan köpt nya köksstolar(detta har jag velat läänge men får aldrig tummarna loss) Nej jag får nog slita sväva ut så, maken får nog tuppjuck på mej  hihi

Mer som jag vill ha är en Maileg kanin som ska sitta i min tvättstuga, jag nöjer mej med en mediumstorlek:)

Jag tycker dom är så mysiga, dessa två gillar jag:)




Inga kommentarer: