onsdag, mars 16, 2011

Full storm!

Som det stormar hos oss skåningar ikväll. Märkte tydligt av blåsten när jag körde hem från jobb för det tog tag rejält i bilen, nu under kvällen har det ökat och det är inget gå ut och gå med hunden väder, än om man måste....kanske fuskar med att släppa ut honom i trädgården för han gillar inte heller blåst.

Min make har ju drabbats av dataspeldjävulen och han är tråkig som sitter där och kör sina maskiner. Tyckte att han skulle dra ner på antalet timmar och vänta med att sätta sej där tills efter Milo gått i säng. Visst är det roligt när man hittar något man tycker är kul men att sitta i 5 timmar är inte kul för andra hälften...mej då. Jaja, han tröttnar väl en vacker dag.

Har funderat på om jag skriver för tråkigt eller om ni inte gillar att jag skriver om inredning, kläder eller annat som ajg försökt utöka min blogg med? Tycker att det är lite kommentarer och jag ser ju att många är inne och läser. Jag tycker ju det är så kul när någon skriver till mej. Tur jag har mina goa A-K och Helen:) Ni är dom som är mej mest trogen. Mamma du har också blivit duktig på att skriva till mej och det tycker jag om, du har blivit en hajjare på data:). Jag kanske ska ge mej ut och bli mer offentlig i bloggvärlden, vet ej hur mycket man vågar lämna ut sej själv och sin familj.

Nu är jag lite småhungrig för vi åt middag redan vid fem och sedan har jag inte ätit mer. Får väl ta mej något lätt.

6 kommentarer:

Gunsan sa...

Jag läser Mie men jag läser mest från min mobil och det är så jobbigt att skriva kommentarer från den om man måste skriva det där ordet . Du har en toppenblogg:-).. Kram

CiliaH sa...

Ja, jag läser ju också men det är ofta från mobilen (och då är det för besvärligt att börja peta in kommentarer), hinner överhuvudtaget knappt kommentera överhuvudtaget hos folk längre! Är glad så länge jag själv hinner blogga :)

Tittar dock in en gång om dagen :)

Kram kram

Barn & Inredning sa...

Ååå jag läser , men ibland hinner man inte kommentera.
Men daglig dos av Miemilo är nog ett måste..hihi!!

Jag vet själv...den ända feedbacken man har är ju kommentererna & utan de blir man osäker på om man är intressant eller inte...
Vem läser...varför läser de el är det vekligen någon som gör det!!

Jag är är här inne...men tog för dålig på att kommentera!!

Kramar Malin

Anonym sa...

Hej på dig ikväll ,blev det målade håret bra ? Kan man söka in på frisörutbildningen när man fyllt 67? (knappast det får bli svartjobb) Jag har varit på syjunta hos Helmy ikväll,Berndt hade varit duktig och gjort Janssonsfrästelse till oss som var supergod.Jag har börjat sticka en rosa dockklänning till någon av småtjeiernas Skrållandockor. Tittade på garn o modell till Theo också som var fin.Hon hade inte mönster o garn hemma som räckte så det blev till en docka så länge.
Jag tycker också att han spelaren kan hjälpa dig med mat o Milo tills han somnat. Bengt läser mycket och det är också tråkigt så då tar jag datorn till hjälp och slår ihjäl lite tid på kvällen med.
Ja jag har fått rätt på att lägga till komentarer nu ,det va så tråkigt när jag hade skrivit ner en hel del och så åkte det bort.Men jag får ff skriva som annonym ,det har jag inte fått rätt på. Din blogg är bra och jag gillar dina fina bilder fast mest på Milo, kläderna blir jag avis på fast nu ska vi köra till Ullared på fredag ha ha ha . Dina fina inredningsbilder gillar jag med eftersom det också är mitt intresse.Ska kolla den avdelningen på fredag så klart.Nä nu är mitt inslag lika långt som din blogg så nu får jag sluta. Kram mamma

A-K sa...

Eftersom jag gillar dig (och Milo) så gillar jag allt du skriver om!
Jag läser oavsett vad det är du skriver om, det är kul att få tal del av er vardag. Jag försöker verkligen kommentera så fort jag är inne. Ibland blir jag avbruten av något precis när jag tänkt kommentera och sen glöms det bort. Men jag vet precis hur det är att ha en massa folk som är inne och läser men aldrig lämnar några kommentarer!

KRAM

Helen sa...

God morgon. Håller med övriga. Du skriver inte alls tråkigt. Har fått lite inspiration från dig ibland, vardagsrumsmöbler tex. Hämtade tom upp pappas gamla tennljusstakar :-)
Jag har ju oxå dåligt med kommentarar på Leos blogg, men många läser så man får väl hoppas att det går hem i stugorna trots lite respons.
Sen beror det ju lite på vad man har för syfte med bloggen. För mig är det att låta Leos nära och kära ta del av vad som händer i hans liv. Sen blir det ju lite om mig och mina tankar i bland. Har funderat på att låta alla fb-vänner få kännedom om bloggen men har än så länge låtit bli. Vill nog inte att kollegor ska börja läsa min blogg.

En kusin till Leo, tjej 18 år, har haft problem med en stalker på sociala medier. En sjuk tjej som låtsas vara henne på blogg och fb. Efter ett år har de äntligen hittat vem det är, så förhoppningsvis tar det slut nu. Man måste nog vara lite försiktig där ute.

Maken tappar nog snart intresset för sitt spel. Nu kommer ju våren och det blir massor att göra utomhus.

Kram