torsdag, mars 31, 2011

avtrubbad

är vad jag varit ikväll. Jag åt vanlig middag med helgen och tappade greppet om min plan för veckan, jag hann inte med prommisbandet och jag somnade med Milo mellan 19.30-21.30....ja ni ser själv. Fast strunt i det:) Jag mår ju bra och har massor av roliga saker framför mej.

En rolig sak, småsaker men för mej roligt. Jag fick mitt visakort idag, lätt modifierat:) för att inte visa hela min sifferremsa. Visst blev det ett kort att bli glad av även om man tömmer det på pengar ;-D

Milo gillar mina chokladbars och det kan man väl se på hans uttryck. Han har blivit lite av en gottegris tyckr jag och för att inte få en godisberoende kille så köper vi bara hem godis på helgen. Vi har ju haft en grabb med ett enormt sötbegär och det är Lucas, han kunde hitta godis om man så hade grävt ner det i trädgården.

På söndag fyller min äldsta älskade son år, 27 år! Kontrasten är ju stor mellan 27 år och snart 3 år, tänk att jag fått den härliga gåvan att ha mina barn på detta vis....jag lär ju aldrig bli gammal!

Fick lite lust att sy lite när jag pratade med Linette innan idag, Theo behöver nog ett par brallor så jag får se om jag kan prestera ett par i helgen.

3 kommentarer:

A-K sa...

Visakortet blev jättefint!
Alla mina barn har alltid gillat att välja och köpa godis när de var små, men sedan är de inte så mycket för att äta upp det och Filippa är likadan.
Jag justerade en OM klänning lite grann :-) Det blev superbra! Jag ska skicka över kort till dig så att du får se :-)
Visst är det underbart att ha barn i varierande åldrar. Väldigt berikande och självklart kommer vi aldrig ha tid att bli gamla.
Jag håller med... vi skulle bott närmare varandra!

KRAM

Helen sa...

Ett kreditkort som alltid är fullt med Milo, så praktiskt. Sånt måste jag skaffa när mitt går ut. Vi har oxå en godisråtta som vet vart mamma "gömmer" det. Och han kan tjata hål i huvudet när han vill ha. Men mamma ger sig inte, utan smygäter en kola när han inte ser :-)

Du, har köpt mina första OM-plagg; en ljusblå bomullskofta med lite fransar fram, en ljusblå kortärmad blus, en vit tunika med borderier. Helnöjd :-)

Ha en kanonhelg nu

Kram

Jost sa...

Hej! Har änna saknat din blogg. Heimir kom hem med en lite silvrig sak i ask förra veckan, en MacBook Pro til mej;) Men jag kör (för att lära mej) macmiljö och det tar tid att lära sig alla finesser. Nu ligger din blogg tryggt igen i min favoritlista och är lätt att nå.

Snyggt det där visakortet. Man kunde få sådana på COOPs kort innan men när jag ville ha så gick det inte längre.

Även jag är på jakt efter skor... Men snarare något superskönt och snyggt förstås att ha i vår och sommar. Hittade en snygg en för ganska dryga mer än tusingen. Jag suger lite på det så får vi se. Men bra skor ör viktigt för mej. Inget tramsigt plastigt utan jag vill ha läder.

Stort grattis till Theo också på hans halvåresdag, ja tänk vad tiden springer på! Han är ju bara för söt. Kikar in hos L ibland bara för att se den sötnosen. De ögonen kommer han fånga många tjejer med;)

Det där med att inte vara med på bild känner jag igen...Lillfia här har fått för vana att hålla händerna för ansiktet eller vända sig bort. Ännu värre kan det bli med en ful min. Men sen när bilderna väl är tagna så gllar hon att se sig själv.

Idag ska jag ta tag i bloggen igen, det har varit inkörning på nya datorn i kombination med husebygget. Vi har röjt massor av stora träd i trädgården, ja inte vi utan två toppengrabbar. Lervälling ute och gnälliga småsjuka barn en lång period tär på en.

Men i morgon lovar SMHI sol och värme!

Ha det gott!/J