torsdag, februari 17, 2011

Uppdatera

Hjälp, jag hinner inte med längre! Dagarna sveper förbi i rasande tempo.
Igår var jag ute och åt med mina gamla arbetskamrater och det var verkligen kul att träffas. Vi åt på en tysk restaurang med god mat. Tyvärr så hamnade jag i samma förbenade läge som jag ofta gör när jag äter för mycket och sitter ner länge vid spisningen, kramp i magmunnen. Då måste mat upp och jag blev så sjuk på vägen hem, fick stanna vid vägkanten och få upp en del och sista vägen hem hyperventilerade jag och kunde knappt köra, det gör ont och jag får svårt att andas. Väl hemma fick jag upp allt och ett lugn lade sej i magen, tack och lov. Nu är det sällan det blir så här jobbigt och det är tur att jag vet vad som hjälper.

Idag kom Linette, Besim och Theo på kvällsmat. Vi lyxade till det och åt hjortstek, det var riktigt gott!
Lille Theo utvecklas så otroligt mycket nu, minns ni när våra kottar var runt 5 månader? Det är härligt att se honom skratta hjärtligt, värmer långt in i hjärtetrakten!
 Theo äter morot och potatispuré
På alla hjärtas dag fick Milo en paket av sin mormor, en härligt tjock stickad tröja. Ohhh den har mormor gjort sa Milo, han hade koll på det för han har sett mormor sticka:) Tack underbara mamma!

Idag fick vi ett paket i brevis med lite kläder till Milo, har inte hunnit fotografera men det ska jag. Han fick bl a en jacka som han förälskade sej i direkt, det är sällan att han visar sådant.

Dagislämningarna går inte så bra just nu, han blir så ledsen och i morse var det t o m så att jag fällde en tår på väg till jobb. Jobbigt när det är en sådan period. Visserligen är Milo inne i en ålder som är tuff, det är mycket med , jag kan själv, blir arg och frustrerad när det inte blir som han vill och han vill ha oss tätt intill sej för det mesta, hur lätt är denna kombon? I morse blev han arg över att inte bildörren kunde vara öppen när vi backade ur garaget! Kläder vill han inte ta på, vi får inte byta blöjan mm mm, ja ni förstår nog hur det kan vara.

Ja nu hann jag blogga men jag hinner inte gå in och kommentera hos er, men imorgon kväll har jag tid, jippi!

5 kommentarer:

A-K sa...

Fy!
Din stackare att du skulle bli så dålig igår!
Filippa ville inte lämnas på dagis idag för hennes favoritfröken jobbar inte på torsdagar och fredagar. Vill ha Marita!... sa hon hela tiden :-)
Usch vad jobbigt det är att lämna när de är ledsna.
Filippa somnade så bra strax efter kl 19 men sen vaknade hon jätteledsen tre gånger. Näsan rinner, undrar om det är dags för en sjukvända igen? Jag lokaliserade det onda till örat, hon fick en alvedon och somnade om på tre röda sekunder och sover fortfarande.
KRAM

Helen sa...

Kul att komma ut och äta, men trist när du blir dålig. Det känns så oerhört länge sen Leo var 5 mån. Den hösten när han var bäbis, var så intensiv för oss, pappa sjuk, vi gifte oss, sälja 2 boendem och flytta in i nytt. Skulle så gärna vilja backa om "göra om".

Ha ha, inte ta av blöja och byta kläder, det låter som en kopia av leo. Gud vad frustrerad jag blir ibland. Och självklart måste bildörren vara öppen när man backar, att inte mamma förstår det :-)
Ha en bra helg

Kram

Anonym sa...

Nä du älskade syster nu får du banne mig söka läkare för det problemet...är inte normalt så på måndag ringer du o bokar en tid annars gör jag det i ditt namn.....lyssnar du????? kram men jag menar allvar!!!!!!!!!!

Jost sa...

Du är ju så duktig och bloggar så mycket, är så glad för att jag får följa dej;)!

Hoppas magen mår bättre nu, det är svårt när maten är så god och man är på restaurang och gärna vill äta upp...
Jag har också väldigt svårt att känna efter när mätthetsgränsen kommer.

Idag har varit en dag med en del bilder och skoj. Men jag orkar inte hämta kameran och ladda över nu, det kommer nog i morgon...

WWmor sa...

Hej!
Oj, den där trotsåldern!! Den kan vara riktigt jobbig.. och ibland blir den kvar lääänge.. !!! ;-)

Hoppas du blir bättre i magen.. låter inte så roligt att bli så där.. !!!

kram