söndag, februari 20, 2011

Sköna söndag

Dagen till ära har bestått av flera olika göromål. Jag fick ett ryck i badrummet, storstädning. Allt åkte ut därifrån och badkaret drogs fram. CilitBang eller vad det nu heter fick jobba hårt och det är ta mej tusan det bästa medel man kan använda för att få bort smuts i ett badrum och kalkplättar på duschväggen.
Jag höll på därinne i ett par timmar och Milo hjälpte mej med jämna mellanrum.
 Det är en behaglig känsla man får av att städa noga i ett badrum. Tror inte jag haft badkaret framdraget på snart 1 år....
 Titta på magen! Så går det när man inte har lagt undan en sax och det finns troll som upptäcker vad man kan ha den till;-) En tröja kasserad och Milo konstaterade att - Mamma blev ledsen
När Milo sov middag så rymde jag till Center Syd, helt ensam. Det är ganska så nice att gå och strosa i butikerna utan någon som inte vill in där eller någon som måste gå själv ...osv. Jag hittade lite smått och gott, en mössa till Milo, en mjölkglasflaska på Panduro och sedan handlade jag lite mat. Innan jag körde hem så gick jag in på Blomsterlandet och köpte mej blåbärsris och lite annat smått och gott.

När jag kom hem så var mina föräldrar här på fika så jag fick minsann en halv fastlagsbulle också:)

Nu ska jag snart natta Milo och sedan ska jag slänga mej i soffan och se en film .

2 kommentarer:

Helen sa...

Instämmer i badrumsstädningen. En skön känsla när det är rent och fint. Milo verkar vara på bättre humör fast att klippa sönder kläder är inte nån bra aktivitet:-)

Gå själv i affären är terapi tycker jag. Inte känna nån stress för att andra vill hem.

Kram från oss

A-K sa...

Underbart skönt att veta att man städat under badkaret :-)
trsit att Milo klippte sönder sin fina tröja... nåja, huvudsaken var att han inte skadade sig själv!
Vad härligt att få en stund för sig själv i affärer, det händer allt för sällan.
KRAM