torsdag, februari 03, 2011

Rollek

I morse så satte sej Milo och lekte med sin bondgård, kaninen var sjuk så hovslagarn fick agera doktor, stackars kaninen fick åka skottkärra till doktorn. Härligt sätt att börja dagen på för mej som mamma! Han berättade också för mej att hovslagarn inte hade några "kylor" och detta kan man inte annant än skratta gott åt:) Tjuren, pappako har ju stora kylor och mammako har mammabappe, hovslagarn är en pappa men eftersom han då inte har kylor enligt Milo så är han ingen pappa:) Ja vad ska man säja, smart kille..hihi

 Ser ni koncentrationen?
 Milo skrattar åt sin mamma som tokar sej:)
Fireplace. Detta är julklappen som jag fick på mitt förra jobb, jättefin och mysig att ha tänd. Ganska stor pjäs så den får stå på golvet.

Ännu en dag har passerat i raketfart. Bra på jobb, bra hemma. Milo har verkat bra idag, inte ätit med något reda men så är dom ju i perioder.
Jag har fått lagad middag två dagar på rad, det får gärna bli en ful vana någon dag i veckan...läser du maken? *blink blink*
När jag nattade Milo råkade jag själv också somna så jag fick en timme på örat. Tur att man kan vakna till liv igen en stund för annars försvinner ju hela kvällen. Och vet ni vad? Jo jag har sovit som en gris inatt! Första natten på länge som jag inte vaknat runt 03.00 biiip och sedan inte kunnat somna igen på minst en timma. Det är ta mej tusan lyx att få sova en hel natt.

1 kommentar:

A-K sa...

Visst är det underbart att få ta del av de smås rollekar!
Underbart att du fått sova en hel natt! Det gör mycket för humöret :-)

Hoppas att ni har en riktigt underbar helg!
KRAM