fredag, februari 04, 2011

Riktigt roligt

Jag tycker att det är riktigt roligt att jobba igen:) Vilken lyckokänsla det är! Har fyllt på med uppgifter idag och det är inte helt enkelt system dom använder sej av, tyska eller engelska är språken man kan välja. Jag kan ju en del tyska men det är många nya ord som ska läras och jag vet inte vilket språk jag ska hålla mej till. Jag vet att systemet är uppbyggt i tyskan och funkar bäst i det så frågan är om man inte ska ta det extra jobbiga och lära in det i första hand.

Företaget har en hel annan mentalitet, inget kontrollbehov eller en massa strikta regler om diverse ting. Bara det bästa för alla...så ska det vara så man kan arbeta på ett vettigt sätt under eget ansvar.

Nu lämnar vi jobb och går in på inredning istället. Jag har valt att ha bondromantik i matrummet nu vid denna årstiden och sätter upp de gräddvita gardinerna till sommaren, tyckte själv det blev en bra kompromiss.
 Här har vi då gardinerna, upplagda och strukna:) Färgen på det beiga är samma som i mattan.
 Svårt att fånga mönstret i tapeten efter som det är vitt mönster på vit bakgrund, mönstret är upphöjt.
Detta är slutfasen av en trotsig 2½ åring. Milo ville inte gå in när Jörgen och han varit ute och lekt. Han tjurade en stund och det slutade med att han somnade så här på golvet. Misstänker att han egentligen var trött och då är viljan inte alltid det lättaste att tämja för en liten kille. Milo är nog väldigt lätt i sitt humör för visst kan han tjura till men han blir inte hysterisk arg utan med gnällig och vill ingenting. Lite tröst på rätt sätt och fånga honom med att vända händelsen till något positivt med glad röst brukar funka mycket bra. Om jag jämnför honom med hans syskon så är han mest lik Lucas i sätt och temperament. Pontus och Linette hade två lägen, jätteglada eller jättearga när något blev fel, Linette är nog den med häftigast svängningar i humöret:) Men hon är en underbar dotter och ikväll har jag haft ett samtal med henne där jag just nu känner extra mycket hur oerhört mycket jag älskar henne!

2 kommentarer:

A-K sa...

Vad härligt att höra att du har det bra på jobbet och att du trivs!
Vad snyggt det blev i matrummet!

Så där trött blir Filippa också nu, hon kan somna på studs! vad söt han är där han ligger :-)
KRAM

Helen sa...

Vad kul att jobbet verkar arta sig bra. Tänk vad viktigt det är med företagsklimatet. Hos oss har vi väldigt högt till tak. "En rå med hjärtlig stämning" kan man säga.

Ja, inte är det lätt för viljestarka trötta 2,5-åringar att gilla läget ibland. Vill man vara ute så vill man. Vi hade nyss ett
litet "meltdown" innan Leo somnade.
Jag sa ju att dom gardinerna passade bäst :-)

Ha en bra söndag

Kram från oss