söndag, februari 27, 2011

Loppisfynd

Tennskål som jag inte vet om det är en slags pokal eller skål. det liknar mest en skål, perfekt på mitt storarumsbord tillsammans med mina två ljusstakar. Det står ingraverat i skålen, K.O 1939.
hela familjen körde på Cebes loppis och där hittade jag skålen och en kristallvas, liten söt sak som ska få göra kristallfamiljen sällskap, då kan jag ha en liten söt snittblomma i sovrummet också, man kan ju också sätta en lökväxt i den. Jag hittade även tre vackra virkade små dukar, sådana med tunn tråd, också en liten svaghet. Dessa tänkte jag använda på ett par kuddfodral som ska sys.

Milo fyndade också, några små traktorer/lastbilar med släp i metall. En harv till Duplo följde också med hem. Han tyckte att det var jätteroligt att gå och titta på alla saker, prova gungstolar och annat kul.

Inga kommentarer: