tisdag, februari 08, 2011

Blandat bandat

Nu har Random Light lampan blivit klar och vi är väldigt nöjda med vår tillverkning.
 Milo testar om det är en bra lampa
Så här blev den till slut. Det är svårt att se storleken på den på bild men om ni tänker en pilatesboll så förstår ni nog mer hur stor den är. Lamphållaren är i silver och den hittade jag för 59 kr i Ullared, Ge-kås är ett bra ställe:) Vi ska göra en eller två små till fönstret också, borde kunna använda oss av ballonger, kanske låta dem vara lite päronformade.

Vi har jobbat och varit på dagis hela familjen idag men när jag hämtade Milo gick han omkring med napp och snutte och det är inte riktigt likt honom. Han hade visserligen lekt och haft kul hela dagen men jag märkte på honom att något var på gång när vi kom hem, han hostar sin astmahosta och har fått feber under kvällen. Antagligen ska vi igenom en runda till innan våren kommer, allt blir så mycket bättre då...hoppas jag.
Mormor och morfar ställer upp och tar hand om Milo imorgon och det tackar vi stort för, jag tycker själv att det känns lite dumt att bli hemma precis när man börjat på ett nytt arbete men självklart fått stanna hemma om mamma inte hade kunnat hjälpa till.
Jag har också lite ont i halsen och är lite snuvig men absolut inte sjuk.

5 kommentarer:

Anonym sa...

VAD FIN DEN BLEV:)
pROFFSIGT AV ER!!! kRAM hELÉNE

A-K sa...

Åhhh, vad snygg lampan blev!
Anton tackar för gratulationerna!
Ja, fy vad dåliga vi varit här idag :-( Och jag som trodde att Filippa var frisk och så kräktes hon nu ikväll igen... Pust!
Stackars Milo som är dålig! Vad skönt att ni har dina föräldrar som kan hjälpa till.

Hihi... gissa om vi hade det trångt i sängen igår... vaknade mitt i natten och fick rensa bort några "gäster" ;-)

KRAMAR

Anonym sa...

oj oj ni lyckades med lampan !! Den ser snygg ut , fick du ut hela pilatusbollen?
Vi ses i morgon bittia ,jag får ställa klockan och så får vi hoppas att Milo inte har för hög feber när ni vaknar.Jag ska ta väl hand om vår lille prins så han blir pigg igen. natti mamma

Helen sa...

Jättesnygg lampan. Skulle kunna tänka mig en sådan, men lata jag hade nog åkt till lampaffären och köpt en:-)
Hoppas Milopågen inte blir sjuk igen. Förstår att du inte vill vabba så här på nya jobbet. Gud vad avis jag är på alla som har släkt som kan ställa upp i såna lägen. Tur nog så är ju inte Leo sjuk så ofta.

Kram

Barn & Inredning sa...

Gud så duktiga ni är....
blev super fin!!
Härtigt med päronformade i fönstrena också..
Passade utmärkt till matbord,gardiner matta allt!!
Ja hur fick ni ut pilatesbollen?
Milo sjuk...stackaren. Det vekar som många är sjuka nu. Läkaren sa att det var hur mycket som helst nu.

Hoppas han har piggnat till imorgon.
Kram Malin