måndag, januari 24, 2011

Rolig vecka!

Jag är så glad idag, eller ja det är jag nog för det mesta men vissa dagar så är det mer påtagligt och idag är en sådan.
Vi har så många roliga projekt på gång i hemmet och det älskar jag, nu är det tur att jag har min underbare make annars hade det inte hänt samma saker lika snabbt. Vi fick en avi om att våra tapeter till vardagsrummet kommit, Jörgen hämtar dem imorgon och sedan misstänker jag att det är tapetserat och klart när jag kommer hem från min lilla semestertripp, jag och Milo ska övernatta i Ullared tillsammans med A-K och Filippa, det är veckans höjdpunkt! Imorgon ska jag klippa/slinga/färga håret, välbehövligt och kul med något nytt.
Tyget med fåglarna som jag tjatar en del om, det jag sydde i kudden ett par inlägg tillbaka, har jag investerat mer i, 3,5 meter fanns kvar på Panduro och nu är dom MINA:) Jag ska göra gardiner av dem, till tvättstugan. Sedan tror jag att jag ska köpa gammelrosa färg och måla väggen där fönstret sitter, bara för att bryta lite.

När vi köpte vårt hus så var det helt nybyggt och alla väggar i hela huset var vitmålade, jag gillar vitt men nu vill jag ha in lite annat här som inte skriker men mjuka toner som harmonerar.

Dagens dagislämning var lite ledsam, jag stannade en timma hos Milo men sedan ville jag lämna honom och då blev han ledsen, det gick dock över ganska snabbt. Jag körde och tränade styrketräning och kände mej duktig. Hem och småfixade lite och sedan hämtning och ut och handlade tyg + mat.
Nu ikväll så har jag varit på min WLC kurs och jag hade gått ner 0,5 kg och det ser positivt ut än om jag slarvat med maten/vattnet.....måååste skärpa mej mer!
Milo sov när jag kom hem och det är vardagslyx för mej, inte mycket som behövs;-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

hej ja det är till 100% klart med matvrån när du kommer hem. Kul tripp och lyx det också med Ullaredstur. Då har du också varit fokuserad på träningen idag, bra jobbat denna början på veckan.Det är roligt att läsa dina prochekt i huset. Själv sitter jag här vid datorn för att få en trött kropp att bli avslappnad efter dagen.
min dag: Upp kl 8 , frukost. Var på promenad i över en time med lilla Ella.Jobbet som barnflicka du vet,ha ha. Helen o jag körde och simmade i Löddeköpinge och Bubblade i polen efter det bastu,gott. Hem gjorde middag och vidare till Wlc gruppen. Vägde ,mätte och peppade er alla sju. hemma 8.45 och helt matt efter dagen . Nya tag i morgon då börjar min fotoredigeringskurs på fm. Kom gärna inom om tiden passar så jag får se hur fin du blivit. kram mamma

A-K sa...

Jösses vad du hinner skriva inlägg!
JA!!! Vad kul vi ska ha det! Både jag och Filippa ser fram emot det jättemycket :-)
Jag har en massa saker i huvudet som jag ska köpa, bäst att jag skriver en lista!
Det är så härligt att läsa om alla dina hemmaprojekt! Snart får vi nog komma ner och titta på allt fint irl :-)
KRAM

A-K sa...

HEJA vad duktig du är med vikten!
KRAM igen

Helen sa...

Tänk om dina dagar alltid kunde vara så här: Lämna Milo i lugn och ro, en sväng till gymmet, träffa vänner, inreda och fixa hemma. Jo tack, jag skulle inte säga nej :-)

Jag har oxå perioder som växlar mellan vita väggar och färg. Man vill alltid ändra efter ett tag. Nu vill jag ha vitt i v-rummet, tror jag!

Ha så himla kul med A-K på er shoppingtur. Själv sitter jag mitt i mardrömmen på jobbet :-(

Kram

Malin sa...

Du är jätte duktigt, detta fixar vi!!!
Ha så skoj i Ullared!
Kram