måndag, januari 24, 2011

Unicef

Dessa samlartallrikar har jag haft i många år. Det har funnits 12 st i hemmet men jag har bara 4 st kvar idag. Dom heter Children of the World, No 1,2,6 och 9 är dem jag har. Dom har legat undanstoppade i några år men nu tar jag och dammar av dem och sätter upp dem...ska dom vara i datarummet eller köket? Vet ni vad jag vill ha? Jo en tallrikshylla...hmmm om man skulle flirta med maken lite, han kan ju snickra;-D

UNICEF Children of the World Series Information

UNICEF Children of the World Series of Limited Edition Collector plattorna är gjorda av Heinrich Porslin i samband med Villeroy & Boch. Dessa skyltar gynnat UNICEF: s barnfond och de olika plattorna i serien gjordes i slutet av 1970-talet fram till mitten eller slutet av 1980-talet. Inga licenser utfärdats med dessa plåtar.
Titlarna på plattorna i serien är följande:
1#Europa
2#Asien
3#Afrika
4#Malaysia
5#Indien
6#Mexiko
7#Lappland
8#Japan
9#USA
10#Jugoslavien
11#Egypten
12#Sydostasien

Inga kommentarer: