onsdag, januari 19, 2011

Oj vad mycket på gång

Vi kan verkligen konsten att sätta oss själv i arbete. Nu har vi sett ut tapet till matrummet. Detta rum har två dörrar in till Milos rum och den ena har maken tagit bort idag och reglat upp så den ska sättas igen med gipsskivor, innebär att köpa färg till Milos rum men det blir bara till en mindre bit vägg för färgen går att få fortfarande, sedan blir det ju tapeten på andra sidan väggen.
* Gosh vilken huvudvärk jag har nu, måtte Iprenen verka snart!*
Vit tapet med upphöjt mönster i ännu vitare. Eco White 1059.

När Milo var på dagis idag så hade jag fullt upp, till tapetaffären, till Bauhaus, till ICA Maxi och till sist Borgeby Kids & Friends. Den sistnämnda hade 70% rea och det går inte att missa. Jag tyckte jag behövde lite neutrala tunikor nu när jag ska börja jobba, hittade två Branting, en kitt och en brungrå och sedan en Dee Day vintervit. Ett grått Day långt linne som jag kan ha under min ullstickade klänning. Milo fick ett par gröna velourisar. Very pleased:)


Det hade gått super på dagis idag också, Milo sov när jag kom kl 14.00 så jag väckte honom och vi åkte hem direkt. Här hemma har vi lagat middag...vilken middag sedan. ha ha ha, kroppkakor. Vi skulle smaka hur det smakade för jag har bara ätit det en gång och då var jag liten, Jörgen har aldrig smakat. Sammanfattning: vi kommer aldrig att smaka det fler gånger! Inte gott enligt oss. Tur att vi hade rester kvar från gårdagens middag:-)

Jag har tagit tag i projekt tvätta soffan. Vi köpte vår soffa för 2½ år sedan och med djur och små barn så behövdes den tvättas. Nu stod det kemtvätt men jag chansande och slängde in ett fodral på ulltvätt 30 grader och det blev helt perfekt så nu tvättas allt men jag lägger bara in tre fodral åt gången och sittdelarna tvättar jag två gånger. Tar lite tid med andra ord men jag bör bli klar imorgon.

*fasiken vilken envis huvudvärk, den vill inte ge med sej* Jag skulle kanske gå i säng, är förkyld och tråkig känner jag:(

1 kommentar:

A-K sa...

Hihi... ja, ni är verkligen duktiga på att sätta er själva i arbete. Men visst är det kul att förnya och ha sig :-)

Wow vilka fina kläder du fick tag i på superrea! Du kommer att bli snyggast på nya jobbet ;-)
Kycklinggryta låter toppengott! Då tar jag med frukostmaten.
Hihi "pappor får inte följa med" ... bra sagt av Milo! Vi ser också jättemycket fram emot att träffas! Jag ska också sätta mig och göra en lista.

Hoppas att din huvudvärk har gått över tills idag!

KRAM