torsdag, januari 20, 2011

EFIT 30 månader (lite fattigt)

 07.00
Nyss uppstigna och Milo intar vällingen i soffan och tittar på Musses Klubbhus. Det är nya favoritkanalen Disney Channel, SVTbarn är ganska ratad just för tillfället. Full röra i soffan pga av stortvätt.

08.00
 Milos fina speldosa med skepparmössen, den tycker han om att titta på men idag råkade han tappa den och mössen uppe i masten gick sönder. Milos kommentar: - NEJ den gick sönder, pappa får laga den! och efter detta konstaterande så var han glad igen.
09.00
Nu gick det undan kan ni tro, vi ska vara på dagis 09.30! Milo hade fyllt blöjan och det var så pass att jag ansåg att ett snabbt bad/dusch var nödvändigt. Milo tyckte inte detsamma så jag fick hitta på att hönsen och tuppen behövde vattna fjädrarna, den gick hem;-)
 12.00
Hopp i timmarna här. När jag hade lämnat Milo på dagis så körde jag direkt och tränade på gymet och därefter till Bauhaus och köpte en fondvägg och väggfärg till datarummet. Nu var jag bra hungrig när jag kom hem, det blev en smoothie(shake) och en fullkornsmörgås, kaffe därefter.
 13.00
Jag går och småpysslar lite medans Milo är på dagis. Tvättar det sista av sofföverdragen, sätter en bunke tulpanlökar som börjat gro ute i garaget i en stor cementkopp som jag köpte på Rusta för ett tag sedan. Vi får se om där blir några blommor av detta. Satte igång med att bryna vitkål strax efter för jag skulle göra en stor omgång kålpudding, middag samt för infrysning.

15.00
Milo är hämtad från dagis och han hade haft en kanondag, mycket utelek och favoriten broccolisoppa till lunch. Här ska vi precis hoppa in i bilen och bege oss till BVC för 2,5 års kontroll. Milo fick stort A:) Han var mycket duktig på allt och speciellt talet. Vikt 15,4 kg med kläder och 94 cm lång.
16.00
Här har vi ingen bild för vi blev haffade av våra söta vänner Anna och Svante när vi skulle in till BVC. Svante hade precis hämtats på dagis och dom såg oss och undrade om vi inte kunde komma inom dem på vägen hem, jodå det ville vi mer än gärna! Just sådana här besök är extra roliga.
När vi var på BVC frågade vi om Milos leverfläck som han har vid ögat, den har blivit mörkare. Ingen fara men förändras den mer innan han kommer på 4-års kontroll så ska vi ringa för en extra koll.
ca 17.00
På väg hem från kompisarna igen. Milo sitter och bappar och snuttar som han själv säjer och samtidigt så ville han se på Byggare Bob på DVD.n. Den där DVD.n kan vara räddningen ibland:) Kan tyckas vara fel att ha en i bilen men det finns inget mer stressande än irriterade barn när man kör, då föredrar jag denna underhållning även till de minsta.
 18.30
Middag eller kvällsmat får vi väl kalla det, kålpuddningen klar. Milo hjälpte mej att laga middag. Jag hade en hel del vatten på golvet och kålbitar lite överallt, ett rått ägg åkte i backen när hjälpredan knäckte själv....*pust* Städa och se glad ut över denna mycket duktiga lillherre.

19.30
Inget foto för det var tidigt sänggående för en trött Miloplutt.
När han ändå sover passar jag på att berätta en för mej underbar sak.
När vi kom till dagis idag så ville Milo vara ute, det finns så många spännande saker på gården, bl a en eka som han ville segla med. När vi kom innanför dörren så frågade en av fröknarna varför Milo var lite ledsen. Jag svarade att han ville vara ute och leka. Svar: - Men du Milo, vet du vad, behåll du kläderna på så tar jag också mina och så går vi ut. Hon klädde även en annan pojke som fick följa med. Visst är sådan underbart! Milo blev så glad att jag fick en puss och sedan vinkade han hejdå till mej:)


3 kommentarer:

A-K sa...

Jag håller med dig... HEJA oss som gjort de här underbara EFIT:arna varje månad. Och precis som du skrev så ser man utvecklingen månad för månad.
Härligt att ha en pappa som kan fixa det mesta!
Vi ska på 2½-månaders kontroll på bvc den 31/1. Ska bli spännande. Jag förstår att Milo fick stort A :-)
Vilken underbar fröken på dagis!
KRAM

Anonym sa...

(mamma)
ja vilken efektiv dag du haft idag. Kålpudding är riktig husmanskost och gott.
Jag tycker det är så positivt med Annelövs koperativ och kul för lille Milo plutten. Det är roligt med engagerande och spontana fröknar,det är så härligt för barnen. Bra att Milo följer sin kurva men talet måste va högt över ,han har ju ett fantastiskt bra ordföråd.
Jag har varit i Borgeby klädbutik i em , köpte en gammelrosa tunika ifrån deeday med 70% ,snygg ! ja så där men det hängde ju så tätt och inte mycket i medium. Efter det besökte vi Gunilla o Bertil för att höra hur det va i Egypten.

Helen sa...

Oj, vad lika dom är. Två småkillar som sister med sin välling och tittar på playhouse på morgonen :-)
Här har vi ingen 2,5 årskoll på BVC. Nästa blir vid fyra. Lite dumt, men givetvis får man komma om man är orolig över något. Vi har fått kallelse för uppföljn av ögonkoll då sköterskan tycker Leo skelade innan han var ett år. Men det ser vi inget av nu, men går dit i alla fall.

Vilken tur att du är ledig nu när din inredningslusta är som störst. Har tänkt ta en ledig vardag framöver och åka runt och kika lite. Men nu är det en jädra situation på jobbet så vi får se. Se bloggen.

Och självklart Milo, så fixar pappor ALLT. Leos säger samma sak fast då är även jag inbegripen:
"Mamma pappa, jag behöver hjälp"

Kram