söndag, januari 30, 2011

Matrummet

Nu börjar matrummet ta form. Stolarna är köpta, bordet på plats och en matta fick också följa med hem på prov. Mattan är samma som vi har i vardagsrummet, fast där är den grön. Denna är med blandade trådar i vitt och naturbeige. Stolarna är i gräddvitt skinn och borstade stålben. Passade mycket bra till bordet enligt min mening. Vet dock inte med storleken, ska mattan vara större? Jag är bara rädd att den kommer vara ivägen för en dörr som öppnas i rummet samt att hunden kommer gå på den eller ännu värre ligga på den. Nu menar jag inte att han inte får ligga var han vill men en svart storfällare är INTE rolig att ha på en ljus matta, han får hålla sej på den gröna:)
Nu ska jag testa ut gardinerna, har ju två par som kan passa.
 Jag var iväg ett par timmar på en informationsträff för dem som vill må bättre och det var intressant för många, jag går ju en kurs i samma ämne men tyckte ändå jag ville komma och träffa vänner och lyssna prova på olika saker.
Milo leker med sin bondgård och jag tror han körde iväg med lastade höns i traktorn.

Om en stund ska vi köra hem till min mor som fyller år imorgon, 67 år och ser ut som 57:) och det är sant! Önskar jag kommer få vara lika snygg som hon är när jag en dag blir 67 år. Puss på dej mamsen!

2 kommentarer:

Barn & Inredning sa...

Det blev toppen fint i matrummet,verkligen!!
Så kul att fixa & dona....:)

Den bondgården Milo har är så fin. Ser ut att vara en rigäl pjäs. Vart har du köpt den??
Lilleman har en från brio,inte så stor...liten & lite otymplig att leka med.

Ha en fin kväll
Kramar Malin

A-K sa...

Matrummet blir jättesnyggt!
Vad kul att köpa nytt och fixa och greja.
KRAM