fredag, januari 21, 2011

En del irritation

ibland blir mycket tokigt och så har det nog varit för min make idag. Jörgen tog en ledig dag för att få fixat klart i datarummet, måla och tapetsera. Jag och Milo hade massor att göra på vårt schem, först möte på dagis kl 09.00 och därefter hämtade vi min mamma för att köra hem till min mormor. När vi kom hem så var maken "lätt" irriterad! Fondväggen stämde inte i mönstret och han hade försökt pussla med den på olika vis utöver så som man skulle göra, men det var feltryckt.
Ser ni att mönstret passar upptill men inte nertill?
Vi fick pengarna tillbaka än om ett par våder var förstörda och vi tog inte en ny utan nu får väggen måles som resterande, typ latte. Vad vi sedan gör vet jag inte, kanske någon wallies.

När vi körde hem från min mormor så släppte vi av min mamma på center Syd, vi körde hem för Milo var jättetrött och jag hade ingen vagn med mej. Fick ett samtal en stund efter PoP hade 70% rea! så jag bad henne handla två pyjamasar som jag visste var perfekt, 85 kr styck!

 När maken lugnat sej så körde han och lämnade fondväggen och sedan till nästa anhalt för att hämta vår TV som var färdigreparerad. Under tiden fick jag underhålla Milo så var på sådär humör, fick bara sovit 30 minuters middag och det var för lite. Vi hoppade i badet en stund, det lättade upp stämningen.
Bubbelplast med stoora bubblor, om man hoppade på det så smällde det lika högt som när raketer smäller. Med andra ord hade vi nyårsafton här med en hund som föredrog att vara i garaget.

Nu kom saltabilen här ute, blir nog halt inatt.

Let's Dance hade jag tänkt mej så på idag men jag fick se hälften innan jag fick stoppa en övertrött Milo i säng. Jag tyckte att det kunde ligga på andra hälftens lott idag men vi hade inte samma åsikt i just det, idag. Vi hade väl ändå inte lyckats för det är bara om jag är hemifrån som Milo går med på pappas nattning. ibland känner jag mej låst i detta moment men har mej själv att skylla.

3 kommentarer:

A-K sa...

Fy vad trist när det blir fel!
Vad less man blir!
Bra att ni fick tillbaka er tv iallafall.

Jag sitter i massagestolen på gymmet efter ett svettigt pass. Anton spelar tennis och jag tränar under tiden :-)
Hoppas att ni får en riktigt fin lördag!
Snart är det onsdag!
Kram

Anonym sa...

Va synd med tapeten :-(

Helen sa...

Gud så irriterande när det blir felleverans. Jag hade nog hoppat tokig. Vilken service med shoppinghjälp av mamma:-) Kanske ska gå in på POP en sväng till och kolla efter jamas.

Ja du, vi skapar vissa problem själva genom att "alltid" göra saker, som läggning tex. Igår kväll var det lika här. Bara mamma dög till ny blöja, jamas, välling tandborstning. Och eftersom jag hade tagit arla morgonpasset hade jag velat slippa kvällen. Men men.

Ha en bra söndag

Kram