fredag, december 10, 2010

Näste man på tur

Jaha då var det Milos tur att bli dålig. Han började hosta och snuvan tog fart inatt. Han har varit vid gott mod hela dagen och Jörgen hade planerat att vara hemma eftersom vi tyckte det var dunt att utsättas för vinterkräksjukan som vi vet härjat friskt på dagis i veckan.

Ikväll somnade han hos mej i soffan under Idol, mysigt när han sitter still och tätt intill. Idol ja, Jay eller Minnah? Har gillat Jay mest hittills men Minnah var alltså bra idag...vet ärligt inte vem som borde stå på pallen. Vem ÄR en Idol? Vem kommer gå vidare som en Idol? Där tror jag nog Minnah platsar bättre, Jay kommer nog alltid ligga i hårdrocksfacket och jag vet inte om det är ett direkt Idol ämne. Ähh nog om det, dom är värdiga vinnare båda, var och en på sitt sätt.

Jobbade idag...behöver det kommenteras? Hade fullt upp eftersom jag hade varit borta två dagar så dagen gick snabbt, tackochlov! Fick fler bevis på att jag gjort helt rätt i mitt beslut, inget som var riktat mot mej utan mer generellt. Jullunch, ja det får vi...på lunchen den 15/12 och en av de dagar vi själv förmånsskattar för det..ha ha ha, skämt? nejdå!

2 kommentarer:

kajsa sa...

Hej =) Ja du får gärna lägag till mig, har dock inte själv lärt mig hur man lägger till folk. Det får jag kolla upp =) Hoppas Milo blir bättre, det är inte alls kul att va sjuk.

Jag tyckte att Jay var bäst, men han har ett band sedan innan och ganska känt, så om han skulle vinna det vet jag inte, vad tycker du? :)

Kram kram

Helen sa...

Soffmys hela familjen är så gott. Har inte sett någonting på Idol, men jag såg en länk när han Jay sjöng vinnarlåten på nån efterfest. Visst, han har en speciellt röst, men det stör mig lite att en person med drogproblem blir höjd till skyarna när så många skötsamma aldrig syns.
Fast det är väl just det att är man skötsam/vanlig så blir det lite "trist" och man märks inte. Det finns så många duktiga unga därute som tyvärr aldrig får mer än sin kvart i rampljuset.

Kram