tisdag, december 28, 2010

Kreativ

Som många vet så har jag en mycket kreativ make och nu har han varit i farten igen. Milo fick ju ett verktygsset av Pontus o Kajsa i julklapp och det är ju riktiga verktyg i miniformat. Dessa måste ha sitt tillhåll i garaget och då ska nog inte ens bilen vara inkörd;-)
 Här har vi kreativitetens alster, en arbetsbänk. Visst är den underbar!
Nybadad avslappnad kille i badkappa. Vi har ju bara varit hemma hela dagen. Vi har dock inte varit helt sysslolösa utan hemmapyssel på rätt nivå. Jag har bakat i två omgångar, scones och sedan ett bröd. Tvättat några maskiner tvätt har jag också fixat med, inget krävande men det ska ju göras.

Milo somnade sent ikväll men vi får skylla oss själva, sover länge om morgnarna, sen middagssömn för Milo = sent sänggående också. Men vad gör det, vi ska ju vara lediga i mer än 1 månad och då hinner vi nog rätta upp dessa tokiga rutiner tills det är dags att jobba igen.

3 kommentarer:

A-K sa...

Vad fint du fått till det här inne!
Vad duktig du är!
och vad duktig Jörgen är, vilken jättefin arbetsbänk han tillverkat till Milo!

Vi har varit i Ullared idag :-) Så nu är jag helt slut... jag såg ditt mejl och svarar på det imorgon... men det blir helt perfekt!

KRAM

Helen sa...

Milo måste vara stolt över bänken, superfin. Tror jag ska visa maken den, vem vet vad som kan hända. Verktyg och låda och bälte fick Leo när han fyllde 2, men en bänk skulle vara pricken.

Här har tvättmaskin oxå gått varm

Fortsätt njut nu av din lediga tid.

Kram igen

Anna sa...

Hej, vad fint du har gjort! Blev inspirerad så nu har jag också gjort vinterfint och skrivit har jag också gjort ;) Ser fram emot morgondagen, det var längesedan. Om inget oförutsett händer så kommer vi vid 10-tiden. Kram så länge.