onsdag, december 29, 2010

Doktor Milo

Ännu en bra dag med blandad kompott. Sovmorgon, börjar bli en ovana här:) Efter frukosten gick Jörgen och Milo ut och skottade upp till finingången, där låg minst 70 cm snö längs hela huset. Milo hjälpte också till med sin lilla minisnöskyffel, det är viktigt att ha samma saker som pappa. När Milo tyckte det blev kallt så kom han in och kröp upp i soffan och ville se på TV en stund.

Efter lunch tog Milo sin middagssömn på 2½ timma som vanligt ute i vagnen, under tiden bakade jag en morotskaka med philadelfiagojja ovanpå, den blev saftig och jättegod. Om ni bakar den så gör dubbel sats kräm av philadelfian.

Denna kaka delade vi med mina föräldrar och min lillebror André och Anna som kom på eftermiddagsfika. Milo fick en fin radiostyrd racerbil av dem, jag blev påkörd av den för ett par timmar sedan, kör fort som attan:) Min brorson Pascal var också med mina föräldrar som var barnvakt och han hade en cowboyhatt och den var Milo mycket imponerad av och fick testa en liten stund.
 Nu ikväll har Milo lekt fint med sin bondgård. Det är roligt att lyssna på honom när han pratar med sina djur och gubbar.
Här har vi då Doktor Milo:) Jag fick vara hans patient och fick både klippt mitt hår :-D och lyssnat med stetoskop på mitt hjärta, stetoskpoet har hjärtljud i sej när man trycker på kanppen. Visst är han bara så söt, liknar mer en professor enligt mej:)

Satt och letade recept innan idag på förrätter, jag ska ju fixa det till nyårsafton. Nu har jag kommit fram till vad jag ska tillaga och imorgon ska ingredienser inhandlas. Det är första gången jag gör detta och även första gången jag handlar en av ingredienserna...håller det lite hemligt för skoj skull:)

2 kommentarer:

A-K sa...

Vilken bra doktor som både klipper hår och kollar hjärtljuden :-) Söt är han dessutom!
Klart att ni ska unna er sovmorgnar, det är ni värda!

Filippa leker också jättebra nu och pratar och berättar i leken. Jätteroligt att sitta och lyssna till.

Det låter spännande med förrätten, glöm inte att berätta för oss sedan!

KRAM

Annika sa...

Haha, han är ju SUPER-söt i glasögonen :-) Härligt!!

Ha ett riktigt roligt och fint och härligt nyårs-firande!!

Kramar!!