tisdag, december 28, 2010

Hur jag tillverkat min header

Visar vilka bilder jag använt för att göra min header. Det är egna foto jag tagit på ett fat med hyacinter och sten med ordspråk och en bild på Milo ute i snön. Texten har jag gjort i Photoshop samt redigerat bilden i olika lager så jag fick den som jag ville. Jag kan inte förklara i steg hur jag gjort den för det skulle nog ta en hel förmiddag;-) för mej iaf.
Photoshop är roligt att jobba i men visst far det små tysta svordomar över mina läppar ibland för jag kan för lite och vill så mycket.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Headern blev superfin...kram Gunsan

Anonym sa...

Så himla fin header.. blev du nöjd? Jag kan inte alls photoshop, jag kunde den första som kom ut, men de andra "nyare versionerna" ser så komplicerade ut.

Vad kul att du köpt serum, funka det bra? Jag använder själv massa hårinpackningar för att inte få mitt hår så torrt.

Tack för en mysig söndag! kram //kajsa

Helen sa...

Håller med de andra två. Verkligen snygg inramning, går i grönt gör den oxå :-)Själv kan jag inte photoshop och har noll tålamod för att sitta och testa. Så jag får nöja mig med en standardinställning.

Kram