söndag, december 26, 2010

Alla barnen samlade = glädje och lycka för mej som mamma

Fick en bättre natt än förra och det var behövligt. Under förmiddagen körde vi ut till Center Syd för att komplettera kylskåpet och vi gick inom centrat men där var mycket folk och vi hade inte så mycket tid på oss så det handlades inte något direkt. Jag hittade en snygg brun skinnväska som jag verkligen gillade men det var inte en sådan jag behövde så den fick stanna i butiken, men det var bra nära att jag köpte den men det handlar ju om att tänka två gånger ibland och det är inte min starka sida;-)

Milo ser på Youtube, bl a Pippi Långstrump

När vi kom hem så somnade jag Milo i vagnen och sedan blev det fart på matmor, det skulle stekas en kalkon och limepanakotta skulle tillredas. Sedan skala potatis, morötter, koka brysselkål och sås. Ibland går allt som en dans och det gjorde det idag. Jörgen dammsög och plockade undan alla saker som var utspridda i hela huset.

Sedan samlades alla mina älskade barn och deras sambos, vi fattades bara Besim men han fick tyvärr jobba. Det är lycka att ha dem allihop hemma! Vi åt middag och sedan var det julklappsutdelning. Vi fick så många fina saker alla. Milo fick ett riktigt verktygsset med bälte som han inte ska ha inomhus för då har vi snart inga möbler hela;-) men ute i garaget med pappa blir perfekt. Sedan fick han en stor doktorsväska så vi fick behandling på olika vis alla.
 Pontus och Lucas
 Tilda sötfian dansar till en cd hon fick
Lucas utsätts för skumpilar, fast han laddar den själv åt Milo och då får man skylla sej själv..hihi

Ja med detta var julen slut och man fundeerar över varför det ska gå så fort, man förbereder i lång tid innan och sedan försvinner allt på tre dagar. Nu sitter maken och jag här i soffan och tycker att vi har det bra. Jag känner mej lyckligt lottad i mitt liv både som mamma och kvinna. 

4 kommentarer:

A-K sa...

Vad mysigt att ha alla barnen samlade.
Jag har också tänkt mycket på hur lyckligt lottad jag är. Vilken fantastisk gåva det är att ha barn med så stor åldersskillnad (du har ju större åldersskillnad mellan dina).
Ja, nu är julen över och allt återgår till vardagen i en vecka innan vi sticker iväg till solen. Mycket som ska hinnas med den här veckan!

Vi har varit på kalkonmiddag hos svärföräldrarna idag.
KRAM

Helena Ljunggren sa...

Kikar in och önskar en god fortsättning hoppas att julen varit fin.

Jost sa...

Oj! ny fin vinterlayout! Härligt att ha alla barnen samlade. Mina framtida jular skall också vara fulla av barn och barnbarn;) Det är väl därför vi måste bygga ut nu om vi ska ha plats, haha!
I år var det bara brorsan med sina 2 girls, mamma och hennes vän Ebbe och så kom grannarna...Det var trångt och varmt trots kylan vi har utanför.
Heimir är ute och sprutar isbana till ungarna, jag har legat på sofflocket och läst bok nästan hela dagen=lyx!

Helen sa...

Vilka stiliga söner du har. Tänkte oxå på att det går så fort när julen väl kommer. Men tur är väl det annars skulle man äta alldeles för mycket under för lång tid:-)

Kram från oss som fortfarande är hos svärföräldrarna i göteborgstrakten.