torsdag, november 11, 2010

Tidigare och tidigare

Milo kryper i säng tidigare nu och det känns kanonbra. Tyckte det var för sent om kvällarna innan, då var han uppe till minst 20.30 och sedan tog det 30 minuter innan han somnade. Nu förbereder vi honom runt 19.30 med välling i soffan och sedan går vi in i sängen och läser en bok, släcker lampan och ungefär 20 minuter senare sover han. Idag blev det lite tidigare för han var trött.
När han sover redan klockan åtta så känns ju kvällen jättelång:) Nu är det inte så att han är jobbig att ha uppe men det är nog mer att man vill ha lite kväll på vuxennivå. Vad är då vuxennivå? Jo slappa, sitta i soffan och dricka kaffe utan att hålla i koppen hela tiden, sätta sej vid datorn utan att behöva visa SVTbarn med jämna mellanrum osv.

Milo allvädersstövlar från Kavat kom idag och dom var helt perfekt, lätta att ta på och inte tunga alls, dom ser betydligt tyckre ut, lätta för honom att gå med och inga knäppningar att hålla på med.
Mina stövlar får jag tyvärr skicka tillbaka för dom var för smala runt vaderna, lite putt blev jag för dom var snygga, grå skinnstövel.

1 kommentar:

Helen sa...

Kvällar ja, det är blandade känslor. Mysigt att vara med dom men så vill man vara själv och göra sitt. Oftast är det jag som lägger leo och tar det en stund, blir jag så seg själv att jag oxå vill lägga mig.
Trist att dina stövlar inte funkade. Det är alltid risken när man skickar efter något.

Jättefina overaller Milo har. Härliga färger. Här är vi lite "trista känner jag" han har en mörkblå och en brun. Till nästa vinter får det bli nåt roligare.

Ha nu en himla trevlig helg.

kram