söndag, november 07, 2010

Så var det söndag

Som vanligt går helgen på tok för fort. Vi sov ganska länge idag, vaknade vid 8 och sedan låg Milo och sjöng för mej till halv 9.

Förmiddagen gick åt med lek och städning. Jörgen bytte till vinterdäck på min bil och sedan fick den en tvätt också. När Milo sov middag smet jag iväg till Borgeby Kids& Friends. Jag visste att dom hade 25% rabatt på hela sortimentet kläder och dom har ju sååå mycket jag skulle vilja ha. Jag hade tänkt mej en Odd Molly underkjol och en tunika men dom hade inte just det jag var sugen på, dock provade jag en annan tunika och kom fram till vilken storlek jag kan ha i den så om den dyker upp på en bra rea så kniper jag den då. Jag köpte en Chillnorway klänning.
Ville ha en brun men den var kortare så jag tog en mörkblå som gick till knäna på mej, där vill jag ha en klänningslängd. Figursmickande och så snygg, enligt mej då:)

När jag kommit hem så dök min mamma upp och Milo glad som en speleman:) När hon skulle köra hem så kom Linette och Theo, dags för vår första passning av honom. Det gick jättebra och ett par timmar senare kom Linette och hämtade lilla trollet. Milo tyckte det var jättekul och Theo log åt honom när han tokade sej. Bra underhållning för små bebisar:)

 Vi myser på hög nivå:) Jörgen sa till mej när vi satt och åt middag, tänk det kunde varit vår son egentligen:) Tack och lov är det inte det utan vi lånar när vi har bebisbehov eller om dom behöver hjälp med passning. Tro inte att jag inte velat ha fler barn om jag hade varit yngre, det hade jag men inte nu. Jag njuter fullt ut av ett barn som får skämmas bort till max istället:)

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej ja jag har fastnat vid datorn därför detta sena inägg. Ja det var en trevlig kväll hos Helené .Det va nästan som julafton, ha ha alla barnen med respektive o barn + lilla barnbarnsbarnet. Fina kort du tagit jag sparar dom i mitt album. Tänk så roligt för Milo prutten att det händer saker hela dagen . Ni kommer att få mycket fina stunder och glädje med lille Theo det förstår jag. Tänker tillbaks när Pontus var liten och så mycket med oss. Synd att dom blir stora eller vuxna för deras dagar är fyllda med jobb o familj. Dom har inte så mycket tid över för oss som vi hade när dom va små ,eller hur.Jag får tänka ut något som fångar deras hjärtan igen. Ska tänka i natt tror jag . natti mamma

Jost sa...

Men va! vilken snygg klänning och vilka snygga kläder de har, var ju tvungen att kolla in hemsidan. Dessutom finns det på nära håll, i Kungabacka närmare bestämt. Måste alltså titta in i stans dyraste butik...tror jag i allafall.haha! inte bra att du visar så snygga saker för mej;)
Vad mysigt ni har det i soffan! Måste vara underbart med en liten att klämma på ibland och så veta att ytterliggare en är på gång, GRATTIS förresten!

A-K sa...

Visst blir man lite (läs mycket) sugen på en liten plutt till. Fast man får vara förnuftig och inse att vi ska vara nöjda med det vi redan har :-)
Klänningen är jättefin, kul att kunna fynda så fina plagg.

KRAM