måndag, november 15, 2010

Fars Dag och kalasande

Igår hade jag fullt upp hela dagen. Det var ju Fars Dag och Milo skulle ju väcka pappa och han skulle firas lite. Paket fick han ingen för han hade fått ett par jeans helgen innan och vi gör inte så mycket för att fira dessa dagar. Mina egna pappor, både riktig och styv hamnade i skymundan men det tar vi igen en annan dag.

Däremot höll vi ett kalas för Tilda som fyllt 2 år. Pontus hade lite svårt att hålla kalas för henne och då ställer jag som mamma självklart upp. Vi åt en god kyckling/spenat paj och kladdkaka med digestivkex i till kaffet. Jag tyckte iofs att jag lagade mat hela dagen och det är ju inte min favoritsyssla men jag var nöjd med resultatet och det verkade gästerna också vara:)

Tilda öppnar paket för glatta livet.
Gammelmormor och gammelmorfar underhåller Theo
Milo och Tilda leker i hoppborgen

Ja det var gårdagen i stort. Idag har jag varit på WLC , Weight Loss Challenge. Jag hade gått ner ett ½ kilo till så på den fronten går det bra men jag MÅSTE påbörja träning och dricka 2 liter vatten om dagen, då lär det hända ännu mer. Jag är kass på både dessa punkter!

Fick mail från facket och imorgon infaller mötet mellan företaget och facken ang diskriminering/brott mot föräldralagen och MBL. Behöver jag säja att jag nog kommer må smått illa av obehaget. Jag vet ju inget om hur reaktionen kommer vara från ledningen. Känns tufft men dom har inte varit särskilt smidiga mot mej så jag tycker att det är helt rätt val av mejsjälv. Man kan inte behandla personal hur som helst. Önskar mej långt bort från dem....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du gör helt rätt:-).. Lycka till imorgon. Kram från Gunilla

A-K sa...

Bra jobbat med vikten!
Jag fick också -0,5 kg hos VV idag!
Du gör helt rätt som anmält företaget! Mina tankar är hos dig imorgon!
STÖRSTA KRAMEN

Helen sa...

Kommer oxå tänka på dig idag. Företag måste lära sig av sina misstag. Att det ska vara så himla svårt att hålla sig till regler.

Så häftigt med 4 generationer, lilla Theo och gammelmormor/-far.
Jag tar gärna receptet på kladdkaka med digestive om du har lust att skicka ett meddelande via fb.

Kram