onsdag, november 17, 2010

Borde vara på topp...men

Igår hade jag inte lusten att skriva här inne. Idag känner jag mej fortfarande låg och det beror på ett avslut på jobb som jag inte hade räknat med. Jag kommer sluta jobba men går inte lottlös därifrån om man säjer så.  Jag är faktiskt glad över att få lämna stället. Trist att man ska behandla personal som dom gör numera men det blir bara att dom själv biter sej där bak i slutändan. Alla får sin obehagliga skopa av skit från ledningen och ingen förstår hur man kan bära sej åt på detta vis. Nej hissa flaggan för mej för att jag kommer därifrån med hedern i behåll. Jag ska nog tusan få ett nytt jobb inom snar framtid:) bara vänta och se.

Igår var vi svenskar som håller ihop på jobb ute och åt på Pub Ro i Helsingborg, jättemysigt och vi hade så kul ihop. Visst blev det mycket jobbsnack men det behöver vi alla. Jag fick iofs hålla klaffen om den förhandling som varit ang mej under dagen för det har jag lovat företaget, dom vill själv meddela att jag slutar. Tror dom att kollegorna är totalt blåsta eller? Jag berättade inte vad utgången blev utan det får ledningen gå ut med.

Nu har jag varit borta två kvällar på rad och det har funkat jättebra på hemmaplan, en sovande son när jg kommit hem. Imorgon blir det ett inredningsparty hos mej och det ska bli roligt.
Idag har jag bara slappat än om jag borde tagit fram dammsugaren....orken har varit = 0. Vi tar tag i det direkt imorgon efter jobb. Baka något till kvällen får bli en smulpaj för jag hinner inte med annant, eller så får det bli en köööbekaga;-)

6 kommentarer:

A-K sa...

JA... du ska absolut lämna med flaggan i topp! Det är deras förlust! Du är värd SÅ mycket bättre!

Ja jösses, snart är det EFIT igen... hoppas att vi får göra en Frisk-EFIT den här gången.
Nu ska jag redovisa alla shopping till Filippa jag gjort de senaste dagarna!

KRAMAR

CiliaH sa...

Det blir säkert bra ska du se. Vi får träffas en dag så jag får höra mer. Förresten, Linettes jultidningar har kommit men jag kaninte kommentera hos henne. Kan du kanske komma förbi en dag när du jobbat och hämta dem?

Kram

Jost sa...

Men vad är det som har hänt? Vilket jä----a skitföretag det verkar vara. Kanske lika bra att slippa det i fortsättningen.
Jag har varit i en sådan situation en gång. Nu har jag förstått att det är starka människor som får gå på sådana sätt. De som klarar av att stå emot mängdtryck och fel och vågar säja sin mening.
Det kommer alltid något gott ur sådantdär... även om det är tufft i början.

Helen sa...

Du ska vara stolt över att du stod på dig. Precis som A-K skriver, deras förlust. Förhoppn.vis har de kanske lärt sig något, om inte, så får vi hoppas andra kollegor står på sig. Nu har du något nytt okänt att se fram emot. Kommer säkert bli kanon.

Lycka till med partyn ikväll. Hade gärna kommit och vi bott närmare :-)
Kram

Anonym sa...

Hej syster!
Kan jag lägga en beställning till ikväll istället för att komma och smita er med kräk-sjuka?
KRAM - Annika

A-K sa...

Jaha... då blir det sjuk-EFIT igen, tredje månaden på raken.
Dagis ringde igår vid 10-tiden och berättade att Filippa kräkts :-( Bara att kasta sig iväg och hämta hem henne. Det är slemet i halsen som ställer till det för henne. Lite hängig är hon allt så vi är hemma idag också.

Småfolksoverallen är ju helt gudomlig! Tunn och smidig och superlätt att ta på.
Anton var väl mest orolig över om operationen skulle krocka med något som han planerat in. men han fick faktiskt vara med och planera när operationen ska bli av så det känns riktigt bra. men det är en stor operation och kommer att kräva mycket vila efteråt. Men en sak i sänder...

Är ni också hemma sjuka idag?

KRAMAR