lördag, oktober 16, 2010

Till Milos lycka

Kanske någon som tänkt, varför bloggade hon inte igår, hon brukar ju göra det varje dag. Har en bra förklaring. Jag och Milo gick i säng kl 20.00 och sov till 08.30 i morse! Jag var så trött, frusen och med en irriterande huvudvärk och när maken sa att han tyckte jag skulle gå och lägga mej samtidigt som Milo så tyckte jag att det var en bra idé, jag behövde det.

Igår när vi kom hem från jobb så åkte vi alla tre och handlade mat. Vi kom hem och fixade lite middag och sedan hände inte mer.
Milo ville klä sej själv när vi skulle iväg och handla, gick dock inte så bra och han gav upp och blev smått sur på overallen:) Mamma fick komma till undsättning innan det gick överstyr.

Idag har vi skördat allt som fanns i trädgårdslandet, sista potatisen, rödbetor, purjolök, rabbor, morötter och persilja. Mina föräldrar kom och hjälpte till och sedan tag vi oss en smörgås och en god kopp kaffe, det är alltid så gott när man varit ute och jobbat.

När dom körde hem så stoppades Milo i vagen och vi tog en promenad. Milo fick vi väcka vid 3-tiden så han inte fortsatte sova till långt in på em. Vi gjorde vid oss som hastigast för att köra och hämta mina meandibyxor som jag fick reklamera. När jag var inne och hämtade dom hade Jörgen och Milo fått syn på en loppis som hade nytt och gammalt. Där köpte vi en hoppborg(ny) för 145 kr! Så kvällen har gått åt till en hoppande för Milo, hon tyckte det var jätteroligt.
 Det är tur att vi har lilla rummet som är nästan tomt på möbler så borgen kunde vara där för den är ganska stor, ca 2x2 m.
Vår spishäll har gått sönder så kvällsmaten har tillagats på gasolgrillen, kycklingsoppa med curry och creme fraich. Alla sätt är bra utom dom dåliga:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppborgen ser kul ut:)
Däremot mindre kul med en spis som ej funkar:(
Hur går det för dig syster,har gått ganska bra här men emellanåt så ser jag bara choklad o annat sött framför mig ha ha!¨
Ska bli kul imorgon faktiskt.Ses där kram Heléne

A-K sa...

Vad härligt att somna ihop med Milo!
Hoppborgen var ju verkligen ett kap!
KRAM