tisdag, oktober 05, 2010

Tidiga morgontimman

Här sitter jag i ett helt tyst hus. Milo sover och vill inte vakna, hunden ligger och spanar på alla skolbarnen som är på väg till skolan och katten ligger på ryggstödet i soffan och sover...dammråttorna gömmer sej under soffan;-)dom vågar inte visa sitt fula tryne för mej.

Denna underbara himmel fanns utanför mitt fönster strax innan sju i morse.

Inatt har Milo varit så orolig, han har gnytt och pratat i sömne. Vid ett tiden så andades han häftigt som han gör när han har hög feber. Nu dom sista timmarna fram mot morgonen så han han varit lugn och inte så varm men han vill inte vakna. Jag får stanna hemma med honom idag för har han haft högre feber under tidiga natten så lär han inte vara feberfri idag. Sjukt bara att man direkt ska tänka på vad ledningen säjer om jag är hemma:( Fast det är nästan 3 månader sedan jag var hemma och Vabbade senast så jag ska inte bry mej egentligen, jag gör ju inget fel.

Nej nu får jag nog gå och sätta på lite kaffe och kanske sätta mej och läsa en tidning, det händer sällan för min del. Vi hörs senare


1 kommentar:

Jost sa...

Haha! vad lustigt att du också fotade morgonskimmret idag. Jag har bara innte hunnit lägga upp mina bilder på bloggen än. Ja det är otroligt vackert när himlen blir sådär rosa...

Ang lilla paketet, kunde ju inte låta bli att köpa ngt pyttigt till lillprinsen. Man får ju passa på när tillfälle ges;)

Tröjan som Fríða fick är från svärmor. Hon är duktig på det mesta pysslet, sy och sticka och mycket mer. Det syns inte på bilden men det är silverglitter i garnet med. Hon har redan börjat på en i annan färg åt ngn av de andra. Garnet fär övrigt är köpt på Jysk. Tyvärr har inte Jysk i Sverige samma breda sortiment som på Island..
Nepp. Mamsen är här och ska passa för jag ska på min keramikkurs. Ha det gott!