söndag, oktober 03, 2010

Söndag

Dagen till ära fick jag stiga upp klockan sju, då vaknade både Milo och Tilda. Tilda har sovit natten igen om utan ett pip. Jag har väl inte sovit lika bra för man sover oroligare när man han nattgäster. Milo och Tilda tetades en del under morgonen, dom skulle ha samma saker hela tiden. Med andra ord lite höga ljud i huset, mer än vi är vana vid;-)
Vid tio skulle Jörgen köra till Bauhaus och han tog Milo med sej och jag packade ihop Tildas saker och körde hem henne till Sandra. Efter det körde jag och handlade mat och lämnade min kängor. Jag skulle gått vidare och köpt jeans och sett om jag hittade några andra skor men jag hade så ont i min fot och kunde inte gå utan smärta så jag gav upp. Hade jag haft mina gymnastikskor så hade det gått men inte i converse, dom är för hårda i sulan.

När jag kom hem så plingade Nettan. Hon hade en sådan tredjedagen som de flesta av oss mammor upplevt. Theo vill ligga och amma hela tiden och hon var rädd att han inte får tillräckligt med mjölk. Försökte ge henne lite goda råd och släppa prestationen, ta det lugnt och njut, strunta i om han suttar mycket. Jag och Milo lovade Linette att köra och köpa en bebisnapp och salva till Linette. Vi tog oss en tur tll Babyland och Milo fick gå in på Toys och titta. Där fördrev vi en hel timma men att prova trampebilar och klättra i ett hus, hans val av att köpa något slutade med två barnsaxar för 29 kr:) det blev ju en billig runda för mej.

Vi körde och lämnade sakerna till Linette och Besim och sedan hem och lagade middag. Milo stoppades i säng kl 19 idag för han var trött. Nu har jag och maken suttit och snörvlat till Hatchio, en sorglig och fin film om en hund.

Ja så var denna söndagen slut och det är jobb imorgon igen....ibland undrar man över varför livet går ut på att jobba jobba jobba. Vi har helt enkelt för höga krav på boende och levnadsstandard. Fast det vill man ju inte heller ändra på...tokigt liv tänker jag då.
Man skulle kanske ta och dra ner på alla dyra köp och spara pengarna till att göra saker tillsammans med familjen, som att resa då? Jag ska kanske börja med att bokföra alla köp, både mat och annat för egentligen har jag inte så stor koll på vad som handlas, man bara handlar! :-o

1 kommentar:

A-K sa...

Jag kan ju bara tala för mig själv och jag mår bra av att jobba. Nog hade vi klarat oss fint på att bara Peter jobbade, men då hade jag inte mått något vidare.
Jag kan tänka mig att Tilda och Milo haft en underbar helg tillsammans! Jag saknar att vi inte har några mer småttingar i släkten.
KRAM